Frågor om Drömmarnas Brunn

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Inlägg av Somnium »

[quote=""Saddam""]Även jag har funderat över detta... vad är det för ställe från början?[/quote]

Det är en sprinklercentral/ledningsgång/liknande....Själva "brunnen" är ett ventilations schakt, där inne står det en träplattform som två av UE världens största myttare har byggt....Den ena är mer känd som Leo från Outsiders dokumentären om UE....Annars går han under namnet "Cell-Z", den andra är mer känd som "Soma"...Båda av dessa hycklare spred ut myten om det sk. "tunnelfolket"....Om ni kollar runt på Flashback bland de äldre trådarna så ser ni varför jag kallar dessa två fjantar för hycklare...
Kungen
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 16:18

Inlägg av Kungen »

Lugn en smula nu.. innan vi kastar skit åt alla håll och hatar alla människor så kan det vara bra att veta om att "Drömmarnas Brunn" (liksom några andra underjordiska platser som också blev namngivna i samma veva) var en del i ett sk "verklighetsspel" kallat Scen3 eller "S3". Detta skulle till vissa delar utspelas på underjordiska platser i Stockholm.

Platsens upptäckande eller namngivning hade alltså ingen UE-anknytning förrän en/flera deltagare i spelet började diskutera det på Flashback. Eftersom spelets syfte och charm var att bedrivas utanför offentliga forum och annat så blev det ett jäkla liv vad jag har hört när detta skedde och spelet lades till slut ner.

Leo var av vad jag läst på http://interactingarts.org en av koordinatorerna för spelet, så tror inte han tillhörde dom som sänkte det. Men det var vid tidpunkten tjaffs på deras forum om "vem som hade börjat prata om spelet på flashback" och en massa sånt, och sedan försvann de trådarna. Soma, Tunnelfolket och CellZ var olika karaktärer i spelet, riktiga eller fiktiva.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Kungen""][...][/quote]

Tack för infon. Av någon anledning tänker jag:
- Släpp vapnet för helvete!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Kungen""]Lugn en smula nu.. innan vi kastar skit åt alla håll och hatar alla människor så kan det vara bra att veta om att "Drömmarnas Brunn" (liksom några andra underjordiska platser som också blev namngivna i samma veva) var en del i ett sk "verklighetsspel" kallat Scen3 eller "S3". Detta skulle till vissa delar utspelas på underjordiska platser i Stockholm.

Platsens upptäckande eller namngivning hade alltså ingen UE-anknytning förrän en/flera deltagare i spelet började diskutera det på Flashback. Eftersom spelets syfte och charm var att bedrivas utanför offentliga forum och annat så blev det ett jäkla liv vad jag har hört när detta skedde och spelet lades till slut ner.

Leo var av vad jag läst på http://interactingarts.org en av koordinatorerna för spelet, så tror inte han tillhörde dom som sänkte det. Men det var vid tidpunkten tjaffs på deras forum om "vem som hade börjat prata om spelet på flashback" och en massa sånt, och sedan försvann de trådarna. Soma, Tunnelfolket och CellZ var olika karaktärer i spelet, riktiga eller fiktiva.[/quote]

Är nog inte nån som hatar, snarare bara att trådar runt dessa platser har en tendens att spåra ur i nonsens.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Somnium och Kungen, tack för infon :) , jag har som sagt inte fattat vad det är för ställe förrän nu.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ja nu blev det lite klarhet, tackar.
[quote=""Kungen""]"Drömmarnas Brunn" ... var en del i ett sk "verklighetsspel" kallat Scen3 eller "S3".[/quote]
Rollspel?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av Grishnac »

Så efter den utomordentliga redogörelsen så kanske vi kan lämna tråden därhän?

Inte för att jag hatar någon men som påpekats så tenderar trådar om dom här platserna att spåra ur i en hel massa trams utan substans och sådant hoppas vi stävja på det här forumet. Platsen verkar uppenbarligen vara larmad och vill man hitta dit så finns massvis med beskrivningar både på FB och andra platser.

Någon som är av en annan åsikt?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Sv: Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av Somnium »

Cell-Z och Soma är fortfarande hycklare enligt mig...De gjorde bort sig rätt hårt på FB...Ja, det var ett sorts rollspel som vissa tog för seriöst...Typ Cell-Z och Soma...

LÅS!
Kungen
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 16:18

Inlägg av Kungen »

Somnium: Jag tror inte du har förstått hela sammanhanget. Läs gärna om mitt inlägg, läs också artikeln dom skrev om S3 i nån av deras tidningar på http://interactingarts.org/ . Den finns förmodligen kvar därnånstans. Annars hittade jag detta: http://blogg.lubitcs.se/2008/05/scen-3- ... elens.html .

Håller med karate sa ovan, släpp vapnen. Det finns rationella förklaringar till varför det blivit som det blivit kring "brunnen". Egentligen existerar ju detta tjaffs kring den inte på riktigt, det är bara en fånig näthype, och det finns egentligen inget att bråka om. Det har garanterat aldrig varit nåns avsikt att skapa den situationen som är kring den, och det finns inga vettiga skäl till att kasta bensin på glöden.

Jag tycker personligen det är roligare med UE-ställen som får lite fantasifulla namn, och som det blir lite hysch-hysch om, än de som i princip blir vetenskapligt kartlagda och överexploaterade. Önskar faktiskt att fler kunde se den sidan av UE, att ta det hela lite mer avslappnat och för vad det är. Fan vad gör vi? Vi utforskar gamla fläktrum, kulvertar och skitiga tunnlar, det är ju egentligen bara en LEK för vuxna vi sysslar med. Om alla bara utgick ifrån det så skulle man snart se att det mesta av allt aggression som finns på scenen bara är fantasibilder i folks huvuden, och säger mer om personen som yttrar den, än personen den är riktad emot.

Det verkar vara viktigt för folk att just ens eget ego är det största och häftigaste, och om någon annan har skapat ett namn, eller gjort något bra så ses detta märkligt nog som ett hot istället för ett tillskott. Så just därför Somnium, sänk garden och slappna av.

och btw, jag kanske ska klargöra att jag inte på nåt sätt är delaktig i interacting arts eller scen3. Försvarar bara dom i det hela eftersom jag tycker dom gjort en kul grejj, ingen annan försvarar dom, och ganska få har hela bilden klar om vad Brunnen egentligen är och historien bakom den. Jag har inte sprungit överdrivet mycket där själv, vi var där 2004 tror jag och tittade en gång och sågade upp ett galler i botten av den andra gången (och det var en overklig känsla när vi hittade en ny kulvert och stället blev dubbelt så stort!). Detta var efter att S3 upptäckt stället och bosatt sig "i stora rummet" :)
Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Inlägg av Somnium »

I rest my case...
Skriv svar