En edit..

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

papii
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 01 nov 2009, 13:58

En edit..

Inlägg av papii »

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""papii""]http://www.vimeo.com/10219807

Enjoy![/quote]

Satte (som moderator på 28ds) lite i halsen kring SO-skylten, är ju lite restriktivt här på 28ds kring publicerande av bilder/filmer från SO, men om jag inte minns helt galet så är just den mellangamla varianten av SO-skylt som skymtar förbi, inte längre giltig, så om ingen säger emot mig så... :)

Har i normala fall lite svårt för filmer som denna, fladdrande ljus osv, men måste säga att musik + film var sevärt, skapade en kittlande nyfikenhet och upplevelse för platsen i fråga!

/B
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Skönt ställe, kul att det fått stå kvar i detta orörda skick!
[quote=""benkar""]
men om jag inte minns helt galet så är just den mellangamla varianten av SO-skylt som skymtar förbi, inte längre giltig, så om ingen säger emot mig så... :)
[/quote]
Det där ska man inte ta som någon regel, har själv sett några "gamla" skyltar på(och vid) fortfarande aktiva anläggningar. Vet ej status på just denna anläggning men gissar att den är avvecklad för länge sedan.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Saddam""]Skönt ställe, kul att det fått stå kvar i detta orörda skick!

Det där ska man inte ta som någon regel, har själv sett några "gamla" skyltar på(och vid) fortfarande aktiva anläggningar. Vet ej status på just denna anläggning men gissar att den är avvecklad för länge sedan.[/quote]

Hade den varit avvecklad enligt fortV´s normer så hade den varit plomberad och sanerad.. Ny ägare?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""bunkrologen""]Hade den varit avvecklad enligt fortV´s normer så hade den varit plomberad och sanerad.. Ny ägare?[/quote]
Det finns ju avvecklade anläggningar som väntar på sanering/plombering eller försäljning. ;)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Stort + för Boards of canada soundtracket :D , intressant fynd. Dock ställer jag mej frågande till om det skulle vart sjukhus i den bemärkelsen, verkar snarare som typ en kc eller liknande med en saneringsavdelning. Men jag kan ha helt fel.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""benkar""]Satte (som moderator på 28ds) lite i halsen kring SO-skylten, är ju lite restriktivt här på 28ds kring publicerande av bilder/filmer från SO, men om jag inte minns helt galet så är just den mellangamla varianten av SO-skylt som skymtar förbi, inte längre giltig, så om ingen säger emot mig så... :)

Har i normala fall lite svårt för filmer som denna, fladdrande ljus osv, men måste säga att musik + film var sevärt, skapade en kittlande nyfikenhet och upplevelse för platsen i fråga!

/B[/quote]

Jag har för mig, men är ingen expert, att det bara är de nya skyltarna som gäller. Dock har jag sett de mellangamla sitta på aktiva anläggningar, men då har det även förekommit skyltar av nyare snitt. Skulle tro att det handlar mer om att man inte orkar byta alla skyltar utan sätter en ny och sen får de gamla sitta kvar. För de jag sett så har de suttit ganska taskigt till, inne i snår osv.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""rjd2""]Stort + för Boards of canada soundtracket :D , intressant fynd. Dock ställer jag mej frågande till om det skulle vart sjukhus i den bemärkelsen, verkar snarare som typ en kc eller liknande med en saneringsavdelning. Men jag kan ha helt fel.[/quote]

Kc lär det inte ha varit då dessa är ganska små.

Något sjukhus är det garanterat inte, inte mer än i skrönorna hos lokalbefolkningen..
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""bunkrologen""]Kc lär det inte ha varit då dessa är ganska små.

Något sjukhus är det garanterat inte, inte mer än i skrönorna hos lokalbefolkningen..[/quote]

Litar på dig ! :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rjd2""]Litar på dig ! :) [/quote]
Du kanske tänker på ett HC/LC/DC? D.v.s. en ledningscentral av någon sort?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar