Skyddsrum/enorma tunnelsystem

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Jerazol
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 04 jan 2009, 16:23
Kontakt:

Inlägg av Jerazol »

[quote=""Stoneman""]Det som är ännu märkligare är mina bilder är nästa identiska, som är tagna i det tyska skyddsrummet :confused: [/quote]

nja... det er vel ikke nesten identisk. Ditt er jo mye bedre, da det faktisk er i fokus :D
TommyG
Blogg: Derelict and disused / Flickr: Photostream
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Konstigt med likadan blå ljussättning i den svenska som den tyska då.......


http://www.youtube.com/watch?v=2piEa9tkWPo
Användarvisningsbild
Stoneman
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:59

Inlägg av Stoneman »

Mina bilder är tagna med blixt eftersom det blåa lyset inte visar så mycket. :rolleyes:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Fullbumpa""]Stopp och belägg. meior har rätt. Här är bilder från en annan plats än de meior varit på. Ligger definitivt i Sverige. :) [/quote]

Ok ska sluta tjafsa i denna tråd, Det du visar här känns snarare som bårar än en sovsal. Kolla bara på upphängningarna, visst kanske kan va i sverige....
Fullbumpa
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 18:40

Inlägg av Fullbumpa »

Ja nu vet jag ju faktist inte hans bilder är tagna men mina som har liknande bårar är tagna i Sverige i en förläggningscontainer av amerikanskt ursprung. Gissar att sådana här använts för att ge skyddsstyrkor förläggning i anslutning till viktigare bergrum där de också ibland syns. Dessa containrar kan också stå utanför vissa mobförråd med lastväxlare intill sig för att snabbt kunna flyttas.
Användarvisningsbild
Stoneman
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:59

Inlägg av Stoneman »

[quote=""Fullbumpa""]Ja nu vet jag ju faktist inte hans bilder är tagna men mina som har liknande bårar är tagna i Sverige i en förläggningscontainer av amerikanskt ursprung. Gissar att sådana här använts för att ge skyddsstyrkor förläggning i anslutning till viktigare bergrum där de också ibland syns. Dessa containrar kan också stå utanför vissa mobförråd med lastväxlare intill sig för att snabbt kunna flyttas.[/quote]

Japp, det stämmer. FM senaste system med standard lastaväxlarcointainrar. Förberedda för samband, förläggning etc. Används bla i utlandstjänst.
Användarvisningsbild
regelbau
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 18:25

Inlägg av regelbau »

Om det är samma ställe i Tyskland som jag var på (vilket det ser ut att vara) så är det ett stoooort befolkningsskyddsrum från det kalla kriget.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 regelbau, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: La till bild
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag bedömer det hela att vara en trolltråd, eller tafatt försök till att komma med något nytt.

Tyskt skyddsrum varvat med svensk kulvert (som det ser ut att vara om man ser på avloppsstammen + kabelstegen).

Bilden med konserverna är identisk med Stoneman´s bild.
Samma besticklåda, burken med bucklan finns där etc.

Nu är det iofs fler som har gjort samma bedömning tidigare.

Lås tråden, öppna den om TS kommer med någon revolutionerande information. :)
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Allan
Inlägg: 199
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 20:35

Inlägg av Allan »

Hur som helst. Är det ett befolkningsskyddsrum och hur stort är det ?
En helt ovanlig äventyrare
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Allan""]Hur som helst. Är det ett befolkningsskyddsrum och hur stort är det ?[/quote]

Se längre upp i tråden så finns det lite info om det.
Skriv svar