Tungt ställe i Årstadal! BILDER + FILM!

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

[quote=""galler""]Har jag någonstans sagt att jag är någon typ av ''veteran'' inom UE? Nej.

Har inte ägnat mig så jätte mycket åt just UE, tycker dock det är rätt intressant.. Graffen är mycket mer intressant, har hållit på med det i 6 år och har ännu inte tröttnat.. Bara det säger ju hur mycket mer intressant det är med Graffiti.[/quote]

Ytterligare fog för mitt inlägg alltså. Jag skriver under på 62explore's kommentar.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""galler""]Har jag någonstans sagt att jag är någon typ av ''veteran'' inom UE? Nej.

Har inte ägnat mig så jätte mycket åt just UE, tycker dock det är rätt intressant.. Graffen är mycket mer intressant, har hållit på med det i 6 år och har ännu inte tröttnat.. Bara det säger ju hur mycket mer intressant det är med Graffiti.[/quote]

Och med sagt så kan nog jag, och de flesta andra här också misstänker jag, konstatera att detta nog inte är forumet för dig..
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""galler""]Har jag någonstans sagt att jag är någon typ av ''veteran'' inom UE? Nej.

Har inte ägnat mig så jätte mycket åt just UE, tycker dock det är rätt intressant.. Graffen är mycket mer intressant, har hållit på med det i 6 år och har ännu inte tröttnat.. Bara det säger ju hur mycket mer intressant det är med Graffiti.[/quote]

Vad är det som graffitin intressant? Att den hamnar på husväggar där ingen mer än egot som satte den vill ha den?
Lovar det kommer en dag när det är din bil tex som blir utsatt för stenkastning som någon tycker är så mycket mer intressant än att sa bilder på bilen..hittar du kopplingen?

Graffiti kan vara snyggt ! Men som konstform och det är det inte att skriva sitt namn ...
Jerazol
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 04 jan 2009, 16:23
Kontakt:

Sv: Tungt ställe i Årstadal! BILDER + FILM!

Inlägg av Jerazol »

Jeg ser vel på grafitti litt som den menneskelige varianten av hunder som går rundt og pisser på hushjørner og lyktesolper.
TommyG
Blogg: Derelict and disused / Flickr: Photostream
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

[quote=""Jerazol""]Jeg ser vel på grafitti litt som den menneskelige varianten av hunder som går rundt og pisser på hushjørner og lyktesolper.[/quote]

De var det roligaste jag hört på länge :)
galler
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 12 mar 2011, 22:44

Inlägg av galler »

[quote=""onord""]Vad är det som graffitin intressant? Att den hamnar på husväggar där ingen mer än egot som satte den vill ha den?
Lovar det kommer en dag när det är din bil tex som blir utsatt för stenkastning som någon tycker är så mycket mer intressant än att sa bilder på bilen..hittar du kopplingen?

Graffiti kan vara snyggt ! Men som konstform och det är det inte att skriva sitt namn ...[/quote]

Say what!

När fan har jag sagt att jag kör ner bilar och därefter krossar bilrutan? Inte fan är det ofta graffare springer runt och spräcker bilrutor.. Patrask..
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

[quote=""galler""]Say what!

När fan har jag sagt att jag kör ner bilar och därefter krossar bilrutan? Inte fan är det ofta graffare springer runt och spräcker bilrutor.. Patrask..[/quote]

Du förstod inte liknelsen..

På samma vis som bilägare inte uppskattar att någon förstör hans bil, uppskattar inte vi heller att någon förstör våra ruiner.
Hajar du då?
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""galler""]Say what!

När fan har jag sagt att jag kör ner bilar och därefter krossar bilrutan? Inte fan är det ofta graffare springer runt och spräcker bilrutor.. Patrask..[/quote]

Med tanke på hur du uttrycker dig så gissar jag att du inte har ngn större erfarenhet av att äga en bil mest pga ålder, då blir det lite svårt att se del liknelser man gör när man är ngt äldre i mitt fall är jag troligen mer än dubbelt så gammal som du ...

Graffare är till 99% extrema egon som bara vill synas och en del kallar sig konstnärer och med välden som duk .... bara det är den duken ägs av någon annan som gillade den som den var innan någon snodde den och förorenade den
capiche?
galler
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 12 mar 2011, 22:44

Inlägg av galler »

[quote=""Bakke""]Du förstod inte liknelsen..

På samma vis som bilägare inte uppskattar att någon förstör hans bil, uppskattar inte vi heller att någon förstör våra ruiner.
Hajar du då?[/quote]

Alltså.. Snälla, du jämför BILAR och RUINER?!

En stor jävla skillnad på dessa...
Användarvisningsbild
Fit4fajt
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 17:25

Inlägg av Fit4fajt »

[quote=""galler""]Alltså.. Snälla, du jämför BILAR och RUINER?!

En stor jävla skillnad på dessa...[/quote]

Inte för oss, ruiner har stor betydelse och stort värde för oss...
Dessutom var det antagligen en liknelse.
http://theabandoned.pixbox.se
http://theabandoned.zoomin.se/index.html

"Det man inte kan hoppa över måste man krypa under"
Skriv svar