stationen som byggdes men alldrig öppnades

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Personen bakom filmen (iStormIt) har svarat, men då det ingår fråga om medverkan i film osv, så är det inlägget är flyttat till reportage-förfrågan-tråden här:
http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=984&page=20

Inlägget i sig: http://28dagarsenare.se/showpost.php?p= ... tcount=198

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

[quote=""iStormIt""]Vi är bara två muppar.[/quote]

Skaplig självdiagnos. :p Jag hade gissat på något subversivt Konstfack-projekt, eller kanske Studio Total. Något slags samtidskommentar att begrunda..

Det var i alla fall bra filmat (trots att ämnet är uttjatat) och det var befriande fritt från gasmasker och luvtröjor, tack för det! Jag gillar folk som står för vad de gör.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Aseabarn""]Skaplig självdiagnos. :p Jag hade gissat på något subversivt Konstfack-projekt, eller kanske Studio Total. Något slags samtidskommentar att begrunda..

Det var i alla fall bra filmat (trots att ämnet är uttjatat) och det var befriande fritt från gasmasker och luvtröjor, tack för det! Jag gillar folk som står för vad de gör.[/quote]

Där träffade du mitt på.

Uttjatat förvisso, men ynglingarna har på nåt vis återupptäckt stationen.
Är det inte just vad UE är?

Varje generation måste upptäcka vad den föregående avfärdade som ointressant...?

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

[quote=""jpkrax""]Varje generation måste upptäcka vad den föregående avfärdade som ointressant...?[/quote]

Tänkvärt. Det var väl just vad jag gjorde under semesterns senaste roadtrip. Även om det kanske gått ett par generationer till mellan mig och de besökta platserna.

Apropå spårspring - När jag skulle dokumentera den gamla järnvägsbron från 1924 vid Södertälje Hamn före rivningen 2010, upptäckte jag att det inte är någon bra idé att gå längs spåret utan varselväst... Det blev ett bryskt uppvaknande av ett tuuuuuuuuut och gratis transport till närmaste station med ett pendeltåg som gjorde ett exklusivt extra stopp endast för moi.
Industristofil och fabriksromantiker
Skriv svar