Underjordisk UL utanför Hässleholm?

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Woxic
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 24 nov 2011, 14:34

Underjordisk UL utanför Hässleholm?

Inlägg av Woxic »

Hallå!

Har sett bilder och läst om denna upplagsplatsen som ska ligga utanför Hässleholm? Har forskat mycket och försökt läsa mig till vart detta kan ligga, det jag undrar är om någon har någon aning, tips om vart detta kan ligga?

Det jag tänkt på att att åka dit med bil bland skogarna i Hässleholms trakterna och kolla, men detta blir ett allt för stort projekt då det är rätt så mycket skog i Hässleholms trakterna
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Finns minst två trådar om detta. Anledningen till att ingen avslöjar platsen är att folk inte vill ha en massa spring där av flera anledningar. Kan hålla med dig om att den är svår att hitta...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Woxic
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 24 nov 2011, 14:34

Sv: Underjordisk UL utanför Hässleholm?

Inlägg av Woxic »

Försökte hitta trådar om det, men hittade inte någon, sen är det ju rätt lätt o fastna i andra trådar när man letar ;) Absolut, det är ju iofs det som är charmen med just det stället, ingen vet vart det ligger, och ingen avslöjar.

Men efter jag kollat på bilder och verkligen sett hur fascinerande det är, så känns det som att jag verkligen måste hitta stället!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Rykten säger att man svetsat igen alla ingångar.

/B
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Svetsat vet jag inte (såvida inte någon har varit där och gjort det efter jag var där), men nya fina, prima hänglås hade iaf kommit upp sist jag var där. Hur det ser ut uppe på toppen vet jag inte, då jag aldrig varit där. Men huvudingången kan man i praktiken glömma om inte någon har varit där och klippt upp låsen igen.

Dessutom är det direkt livsfarligt att springa runt där inne. Det är gott om vatten och strömmen är på och kablarna ligger nere i vattnet; känns inte helt OK...
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Woxic
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 24 nov 2011, 14:34

Sv: Underjordisk UL utanför Hässleholm?

Inlägg av Woxic »

Det är lugnt, tack för hjälpen iaf, vet exakt vart det ligger nu, informationen är i säkra händer!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Woxic""]Det är lugnt, tack för hjälpen iaf, vet exakt vart det ligger nu, informationen är i säkra händer![/quote]

Det gick djävligt fort. Själv fick man leta, det funkade inte... sedan fick man förhandla och tjata, det funkade. Tog månader, he he.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Da Bear
Inlägg: 17
Blev medlem: fre 15 apr 2011, 10:50

Inlägg av Da Bear »

Själva hittade vi det med ett tips och ett par timmars bilkörning i trakten. Lättare än man tror att hitta stället bara man har hjärnan med sig och är uppmärksam :)

Gick dock aldrig in då det var 1 meter snö vid tillfället och vi kände inte för att klättra genom ventilationen med blöta byxor och kängor.
Mina UE bilder finner du här > http://dabeer.pixbox.se/ <

Pixbox borta tydligen. Får ta och lägga upp bilderna någon annanstans.
Skriv svar