8000kvm bergrum i kolsva!

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""Vastmanland""]Måste ju säga att jag håller med PringlesMannen.
Det är ett bergrum som är intressant, då är det klart det borde få diskuteras på forumet.
Sen vad ägarna tycker om spring där är en helt annan sak.
Isåfall är det många ställen som vi borde "skita" i och diskutera.
Men en sak som är självklart är att stället inte ska vandaliseras men det gäller väl alla objekt, men blir ännu klarar då Swedisel i sitt första inlägg börjar med att skicka en länk och berättar att det nu mer är ett bilgarage.

För övrigt har jag en släkting som har bil där och har pratat med ägarna när jag varit där och måste säga att jag inte upplevt att dom är "anti kameror" mer isåfall anti småbarn med gasdrivna burkar. Men vem gillar dom?[/quote]

Lite onödigt hetsk o argsint stämmning här ibland, men för att fatta mig kort så instämmer jag helt och fullt med Vastmanland
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Urbankillen""]Lite onödigt hetsk o argsint stämmning här ibland, men för att fatta mig kort så instämmer jag helt och fullt med Vastmanland[/quote]

Jag har nu i flera minuter bläddrat fram och tillbaka i den här tråden, hur öppensinnad jag än försöker vara, så hittar jag inget som jag kan tolka som "hetsk och argsint stämmning", men jag har kanske missat något :confused:

Du får gärna hänvisa till något inlägg i den här tråden, eller annat inlägg på forumet, så får jag eller annan moderator titta på det.

Upprepar det jag skrivit tidigare i den här tråden:

Här låser vi bara trådar, och editerar/tar bort inlägg, i ett mindre antal fall då det handlar om anläggningar som är, eller finns risk att det är, SO (Skyddsojekt), eller diskussioner kring hur man tar sig in i någon ruin genom våld/skadegörelse/mot ägarens vilja.

Låsning/rensning sker även vid annat som kan betraktas bryta mot Forumets hederskod: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449

Det är reglerna, men i övrigt kan man ju mer frivilligt, om det framkommer att en ägare är fullständigt o-intresserad av besök, låta diskussionen vila, men är upp till var och en, kan ju finnas ett intresse att ändå diskutera ruinens/platsens historia, bara det inte spårar ur och leder till diskussioner kring hur man tar sig in i någon ruin/egendom genom våld/skadegörelse/mot ägarens vilja.

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: 8000kvm bergrum i kolsva!

Inlägg av Grishnac »

Jag tror att Urbankillen syftar på forumet som helhet i sitt inlägg.


Men som påpekat så låser vi inte trådar om dom inte bryter mot regler eller hederskodex som tidigare bestämts, objektet är inte SO på något sätt och bör därför självklart behandlas som alla andra objekt.

Dessutom tycker jag att det verkar som att ägaren ändå inte har så mycket mot att visa upp platsen då det till och med anordnats öppet hus där - eller har jag blandat ihop något?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""swedediesel""]jag får helt enkelt boka en garageplats för hobbybilen där till nästa vinter, och så tar jag med mig kameran när jag ställer in bilen ;) dock lite långt bort att ha garageförvaring, men vad gör man inte... (ca 30 mil enkel väg)[/quote]

Det kallar jag för Comitment, blev det nu rätt stavat :o :rolleyes: jag sponsrar med 50:- spänn för detta behjärtansvärda projekt, kan vi inte fylla bilen med folk som fotar under färden in :D
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""benkar""]Jag har nu i flera minuter bläddrat fram och tillbaka i den här tråden, hur öppensinnad jag än försöker vara, så hittar jag inget som jag kan tolka som "hetsk och argsint stämmning", men jag har kanske missat något :confused:

Du får gärna hänvisa till något inlägg i den här tråden, eller annat inlägg på forumet, så får jag eller annan moderator titta på det.

Upprepar det jag skrivit tidigare i den här tråden:

Här låser vi bara trådar, och editerar/tar bort inlägg, i ett mindre antal fall då det handlar om anläggningar som är, eller finns risk att det är, SO (Skyddsojekt), eller diskussioner kring hur man tar sig in i någon ruin genom våld/skadegörelse/mot ägarens vilja.

Låsning/rensning sker även vid annat som kan betraktas bryta mot Forumets hederskod: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449

Det är reglerna, men i övrigt kan man ju mer frivilligt, om det framkommer att en ägare är fullständigt o-intresserad av besök, låta diskussionen vila, men är upp till var och en, kan ju finnas ett intresse att ändå diskutera ruinens/platsens historia, bara det inte spårar ur och leder till diskussioner kring hur man tar sig in i någon ruin/egendom genom våld/skadegörelse/mot ägarens vilja.

/benkar -Moderator[/quote]


Om du läser vad PringlesMannen samt Vastmanland skrev på sida två i tråden samt varför dom skrev som dom gjorde så förstår du vad jag menar!
Du är väldigt glad att hugga på mig Benkar, har du något personligt emot mig eller? Det ändå jag skrev vad att jag höll med dom i resonemanget, och då väljer du att hugga på mig direkt! Lugna ner dig lite, jag får väl tycka vad jag vill och hålla med om vad jag vill? eller är detta ditt personliga forum, isf har jag missat det? :confused:
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""Bunkerbus""]Det kallar jag för Comitment, blev det nu rätt stavat :o :rolleyes: jag sponsrar med 50:- spänn för detta behjärtansvärda projekt, kan vi inte fylla bilen med folk som fotar under färden in :D [/quote]

Instämmer med dig! Jag lägger med 50kr o tar gärna en plats i baksätet :D
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Urbankillen""]Om du läser vad PringlesMannen samt Vastmanland skrev på sida två i tråden samt varför dom skrev som dom gjorde så förstår du vad jag menar!
Du är väldigt glad att hugga på mig Benkar, har du något personligt emot mig eller? Det ändå jag skrev vad att jag höll med dom i resonemanget, och då väljer du att hugga på mig direkt! Lugna ner dig lite, jag får väl tycka vad jag vill och hålla med om vad jag vill? eller är detta ditt personliga forum, isf har jag missat det? :confused: [/quote]

Har inget personligt mot dig. Är moderator här på 28ds och har då som "jobb" att stävja sådant som är, eller på väg mot, att bryta mot forumreglerna.

I det här fallet så var mitt svar i tidigare inlägg, eftersom det börjat diskuteras låsning, att tråden inte skulle låsas, och är väl bra med det?

/B
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""benkar""]Har inget personligt mot dig. Är moderator här på 28ds och har då som "jobb" att stävja sådant som är, eller på väg mot, att bryta mot forumreglerna.

I det här fallet så var mitt svar i tidigare inlägg, eftersom det börjat diskuteras låsning, att tråden inte skulle låsas, och är väl bra med det?

/B[/quote]


Som sagt, jag höll endast med Vastmanland i resonemanget och var inte den person som startat eller stuckit ut spec från resonemanget men ändå väljer du att hacka på just mig, bara lägg ner sådana oförtjänta påhopp så är jag nöjd.

Tack o punkt!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Urbankillen""]Som sagt, jag höll endast med Vastmanland i resonemanget och var inte den person som startat eller stuckit ut spec från resonemanget men ändå väljer du att hacka på just mig, bara lägg ner sådana oförtjänta påhopp så är jag nöjd.

Tack o punkt![/quote]

Vänligen sluta "gnälla"... ;) "Det är som det är, bara att anpassa sig", som en god vän ofta säger till mig.

Jag är en av flera moderatorer på 28ds. Vi moderatorer på 28ds är utsedda av forumets ägare, med uppgift att hålla ett öga på vad som sker på forumet, se till att forumets regler osv följs.

Vi moderatorer på 28ds är relativt flexibla, försöker hjälpa till med trådflyttar osv, har relativt/väldigt högt i tak, ett önskemål från ägaren, och agerar enbart då vi känner att något inlägg/tråd känns fel, är något som strider mot forumets regler, eller nästan, och agerar ofta efter "anmälan" från andra forummedlemar.

Ibland händer det att någon enstaka 28ds-medlem "känner sig förföljd", det beror då på att den personen återkommande "utmanar" 28ds regler, andra gånger för att personen i fråga helt enkelt känner sig förföljd, utan någon anledning.

Känns tråkigt höra att du känner dig förföljd, för det är du inte.

/benkar -Moderator
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""benkar""]Vänligen sluta "gnälla"... ;) "Det är som det är, bara att anpassa sig", som en god vän ofta säger till mig.

Jag är en av flera moderatorer på 28ds. Vi moderatorer på 28ds är utsedda av forumets ägare, med uppgift att hålla ett öga på vad som sker på forumet, se till att forumets regler osv följs.

Vi moderatorer på 28ds är relativt flexibla, försöker hjälpa till med trådflyttar osv, har relativt/väldigt högt i tak, ett önskemål från ägaren, och agerar enbart då vi känner att något inlägg/tråd känns fel, är något som strider mot forumets regler, eller nästan, och agerar ofta efter "anmälan" från andra forummedlemar.

Ibland händer det att någon enstaka 28ds-medlem "känner sig förföljd", det beror då på att den personen återkommande "utmanar" 28ds regler, andra gånger för att personen i fråga helt enkelt känner sig förföljd, utan någon anledning.

Känns tråkigt höra att du känner dig förföljd, för det är du inte.

/benkar -Moderator[/quote]

Jag har INTE brutit mot en ända regel..och det vet du! förstår inte varför du ens skriver så?

Men jag ger upp nu...du vägrar ju erkänna att du "hoppade på mig" ytterliggare engång helt obefogat...tråkigt men sant!

Man skulle ju kunna tänka sig att en moderator är som en god ledare, och en sådan är storsint och erkänner ett misstag....dock inte du?

Vill du fortsätta diskussionen så kan PMa mig.
Skriv svar