Krickan - Bilder

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""bunkrologen""]Det var väl Greger det? Efter det började man mer med tredimensionell fastighetsbildning. Man säljer marken, dock inte det under mark.[/quote]

intressant! så numera äger alltså FortV fortfarande bergrummen när marken blivit såld?
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Jo men bara för att aktiviteten verkar ha upphört då och det inte finns papper efter det datumet så betyder det inte att det var då anläggningen plomberades. Kan mycket väl ha varit senare, t.ex efter 2000.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Börjar låta irriterat här i tråden, kanske läge tagga ner innan det spårar ur och blir världskrig? ;)

/benkar -Moderator

1. Uppträdande på forumet

På 28dagarsenare förväntas ett korrekt och vuxet uppträdande. Vi uppför oss väl mot varandra, och i huvudsak gäller regeln att vi bemöter andra som vi själva vill bli bemötta. Personliga påhopp, alltför hårda ord, och rena trakasserier mot andra, är något som inte tolereras.
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""PrimusTUekostergotland""]Haha jävla nöt. Självklart menade jag att att stängningen har med det datumet att göra. Besök själv och ta en titt. Står klart och tydligt att tex vatten och avlopp fick ej användas efter detta datum. Har förmodligen med en sanering av lokalen. Besök stället själv jävla smålänning. Så kan vi ju passa på och gjuta för det en gång för alla när du är där inne. PUSS KRAM MAMMA! Herr småland har alltid rätt.[/quote]

vad tjänar detta till?
och nej, krickan är INTE sanerad, hänger bla. kvicksilverlampor i taket..
så ska det inte gå till vid sanering! är ju trots allt hushåll i närheten som kan drabbas om de har egna vattenbrunnar!
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""PrimusTUekostergotland""]Haha jävla nöt. Självklart menade jag att att stängningen har med det datumet att göra. Besök själv och ta en titt. Står klart och tydligt att tex vatten och avlopp fick ej användas efter detta datum. Har förmodligen med en sanering av lokalen. Besök stället själv jävla smålänning. Så kan vi ju passa på och gjuta för det en gång för alla när du är där inne. PUSS KRAM MAMMA! Herr småland har alltid rätt.[/quote]

Jodå, jag har själv varit inne så du behöver inte leka allan bara för att du tror att du sett lite häftiga ställen som du tror att du vet allt om ;)

Att vatten & avlopp inte får användas efter ett visst datum betyder inte att det ska plomberas, jag har t.ex besökt ett antal civila hc,dc,lc som legat i malpåse och där har vatten och avlopp varit avstängda för att underlätta skötseln när utrymmet inte används.

Jag säger inte att jag vet när Krickan plomberades, bara att man behöver lite mer på fötterna än ett kvarlämnat datum i berget.
Senast redigerad av 1 Avery, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""swedediesel""]intressant! så numera äger alltså FortV fortfarande bergrummen när marken blivit såld?[/quote]

Kan vara så ibland.

Men som exempel så är Hc Norrtälje en tredimensionell fastighetsbildning där man endast sålde bergrummet/Hc´n.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""PrimusTUekostergotland""]Haha jävla nöt. Självklart menade jag att att stängningen har med det datumet att göra. Besök själv och ta en titt. Står klart och tydligt att tex vatten och avlopp fick ej användas efter detta datum. Har förmodligen med en sanering av lokalen. Besök stället själv jävla smålänning. Så kan vi ju passa på och gjuta för det en gång för alla när du är där inne. PUSS KRAM MAMMA! Herr småland har alltid rätt.[/quote]

De flesta anläggningar får ej använda avlopp etc efter att de lagts i malpåse.
Vilket även innebär att anläggningen står still.
Finns väl inga egentliga belägg för att anläggningen skulle vara plomberad -95.
Jag gissar på tidigt 2000-tal för egen del.
Jag har varit i ett otal anläggningar med senaste notering i liggare eller liknande på 90-talet. Anläggningen står ändå kvar idag... Civila som gröna.

Sen vet jag inte om så många andra är intresserade av vad du vill göra med din mamma....
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Inlägg av rhdf »

Jag har ett svagt minne av att Krickan diskuterats på ett annat forum med betong-inriktning ;) . Som jag fattat det så var anläggningen "öppen" långt in på 2000-talet. tror den plomberades efter Vesslan t.om.

Om jag inte minns helt fel så fanns det intresse att ta över anläggningen.

Och Du PrimusTUekostergotland, det finns folk på det här forumet som har rejäl kunskap om vad olika anläggningar har haft för funktion och vilken roll de haft i totalförsvaret. Så passa på att ta till dig sån info så blir utforskandet på nåt vis mer spännande ;)

Vi är dessutom rätt många som har rätt bra koll på vad som gäller vid avveckling och plombering av anläggningar. Krickan ser mest ut som att man "panik-stängt" för att komma tillbaka senare och göra ett korrekt jobb. ELLER så är det så att fortV blivit rejält blåsta av de som gjort jobbet (har de inte kontrollanter?)
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""PrimusTUekostergotland""]Jo okej fränt leker inte allan ballan har bara ADHD. Men nu är krickan svetsat armerat och ingjutet men väldigt mycket betong. Så lycka till nästa gäng som vill ta sig in.[/quote]

så du är en av dom som gjöt igen hålet? isåfall, varför? vad gör det om det står öppet så intresserade personer kan få ta sig en titt?

misstänker att de som gjöt igen, och kallar sig FortV på flashback, är personal från saneringsföretaget som fuskade då det begav sig, och inte vil att detta kommer till ytan!
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Tallsniffaren
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 08 jun 2012, 22:36

Inlägg av Tallsniffaren »

Jo visst är det gjutet och armerat men ser inte ut att vara så jätte seriöst gjort. Men vad vet jag. Text ritad i betongen.
Låst