Nedlaggda gruvor allmänt

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Inlägg av bosse69 »

[quote=""Saddam""]Näe vi klättrade aldrig men det hade nog varit en grym upplevelse att komma längst upp i laven! Vi hade ingen klätterutrustning med oss...

Jaså Aspö, det tornet är ju nästan som en gruvlave -fast i miniatyr, bra övning det![/quote]

Var inte stegen kvar? Är riktigt dåligt längre upp i laven så är nog ganska obehagligt ;)

Jo bara lite lägre, du får komma upp till Kiruna och klättra upp i tollagruvans lave där är lite lagom högt :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""bosse69""]Var inte stegen kvar? Är riktigt dåligt längre upp i laven så är nog ganska obehagligt ;)

Jo bara lite lägre, du får komma upp till Kiruna och klättra upp i tollagruvans lave där är lite lagom högt :) [/quote]
Vad jag minns så saknades det en bit på stegen... fan om man hade kunnat komma upp där! :confused:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Inlägg av bosse69 »

[quote=""Saddam""]Vad jag minns så saknades det en bit på stegen... fan om man hade kunnat komma upp där! :confused: [/quote]

Brukar ju vara så, får hyra en skylift och ha med när man är ute ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""bosse69""]Brukar ju vara så, får hyra en skylift och ha med när man är ute ;) [/quote]
Eller ta sig upp ändå helt utan hjälpmedel och skrapa upp hud, trasa sönder kläder och få ont i halva kroppen(dagen-efter-värk)... så gjorde jag när jag hittade en stege som det saknades en bit på -den började ca. 3 m upp i luften.

Skylift hade dock varit väldigt bekvämt, synd bara att man inte kommer inte med den överallt.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""bosse69""]Tur att han inte såg mig och min kusin när vi var där förra vintern.
Var du uppe i laven? Ja vågade inte men kusinen var nästan hela vägen uppe.

Btw, var på Aspö igår och klättrade upp där jag inte kom upp sist :) [/quote]


Klättrade, torn, aspö, ??? Finns väll bara tedolittorn där, å alla dom är ju låsta (iaf för några veckor sedan) eller har jag missat nått?

2 av tornen va nyligen ute på Fortv... hadde tänkt lägga ett skambud men glömde av det :(
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Inlägg av bosse69 »

[quote=""huricane4""]Klättrade, torn, aspö, ??? Finns väll bara tedolittorn där, å alla dom är ju låsta (iaf för några veckor sedan) eller har jag missat nått?

2 av tornen va nyligen ute på Fortv... hadde tänkt lägga ett skambud men glömde av det :( [/quote]

Jo, dom är ju låst så blev tvungen att klättra på utsidan upp på taket och in genom en lucka. Inte så mycket spännande att se där inne men det var iaf inga spindlar att vara rädd för :D
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

http://www.pixbox.se/alb_show_id1245893_page0.html Den vackra? gruvan i Uppland................ :D .
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

http://www.pixbox.se/alb_show_id1245900_page0.html en gruva med många härliga objekt och färger :) .
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Sv: Nedlaggda gruvor allmänt

Inlägg av bosse69 »

Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""bosse69""]http://www.pixbox.se/alb_show_id1246453_page0.html Gruva i lappland.[/quote]

I bergslagen finns många övergivna gruvor, men hur är det egentligen i norrland? Det borde ju ligga en del nedlaggt där oxå.........
Skriv svar