Skattkista funnen i underjorden

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""Cybotron""]Jag hade föredragit att något mera genuint, inte en sketen kista som någon
hipster från Konstfack placerade ut där för ett halvår sedan.

Men Youtube videon var ju rolig, inte för UE utan för att killen som snackar
verkar vara helt retarderad alt lider av grov dyslexi."Asy...asyl..aaa..umm...."[/quote]

Hipster eller ej, jag bryr mig inte om över huvud taget!
Det jag bryr mig om är kreativiteten :)
Att gå in och döma prestationen i en sån här situation är enligt mig så otroligt kontraproduktivt.
Det är alltid lättare att kasta sten än faktiskt bygga något med sten.
Är det kanske jantelagen och avundsjukan som visar sitt fula tryne?
Bjärke
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 02 sep 2010, 09:18

Inlägg av Bjärke »

Det är UE KINGZ som satt dit skattkistan, ligger uppe en film på youtube som visar när dom lägger dit den:

http://www.youtube.com/watch?v=Zbs-ckio ... ature=plcp
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Bjärke""]Det är UE KINGZ som satt dit skattkistan, ligger uppe en film på youtube som visar när dom lägger dit den:

http://www.youtube.com/watch?v=Zbs-ckio ... ature=plcp[/quote]

Inte helt oväntat, att "Skattkistan" inte bara skulle stå där av sig själv, fallen från himlen, kan/kunde de flesta räkna ut själva, men nu kom ju svaret på vem/vilka som gjort installationen, så nu kan alla sova gott :p

/B
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Tror jag skrev det i en annan tråd, men det roligaste har varit att följa tråden på Flashback. Alla dessa spekulationer, tips om verktyg osv. Rent skrattretande det mesta :D

[quote=""benkar""]Inte helt oväntat, att "Skattkistan" inte bara skulle stå där av sig själv, fallen från himlen, kan/kunde de flesta räkna ut själva, men nu kom ju svaret på vem/vilka som gjort installationen, så nu kan alla sova gott :p

/B[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
Baby Doll UrbanExplorer
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 14 okt 2012, 22:06

Inlägg av Baby Doll UrbanExplorer »

Tycker bara de ljuger... "take nothing but pictures, leave nothing but footprints" De klottrar ju ner stället, pangar upp nytt och målar! DET är vandalisering och inte ue....
..doften av mossa, bunker & äventyr.. :p
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Jag tror ju UEKingz har en lite egen tolkning av vad som innefattas av "Leave only footprints". Vilket även speglas i deras senaste video...
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Hahaha... vilka snubbar!
Pixbox? Nääe... den tiden är förbi! Nu kör jag på egen hemsida! http://www.bommat.org/
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

Såg på flashback att de pratar om luckor som är igensvetsade... :eek:
Är 100% säker på att jag INTE gick in genom någon lucka när jag var där, så stort är det väl inte om jag minns rätt?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Hjallle""]Såg på flashback att de pratar om luckor som är igensvetsade... :eek:
Är 100% säker på att jag INTE gick in genom någon lucka när jag var där, så stort är det väl inte om jag minns rätt?[/quote]

Om du nu varit där, så borde du väl veta/komma ihåg hur det såg ut, om du gått genom någon lucka eller inte?

Är du osäker, varför inte fråga på Fläskbäck i aktuell tråd, istället för här? :rolleyes:

/B
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

[quote=""benkar""]Om du nu varit där, så borde du väl veta/komma ihåg hur det såg ut, om du gått genom någon lucka eller inte?

Är du osäker, varför inte fråga på Fläskbäck i aktuell tråd, istället för här? :rolleyes:

/B[/quote]

Ber om ursäkt, jag gick iallafall inte genom någon lucka ;)
Fläskbäck, hahaha :D
Skriv svar