Skattkista funnen i underjorden

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""Cybotron""]Personligen skulle jag mest blivit besviken om jag hittade något
liknande för det betyder ju att någon annan redan varit där.[/quote]

Så du hade föredragit att hitta ett tomt rum? (detta ska ju enligt mig inte förknippas med klotter och skadegörelse)
Jag tyckte detta var skitspännande! :D
Jag hade älskat att göra ett sånt här fynd, precis som jag älskade att hitta den där gamla tidningen från 40-talet m.m ute på ruinturismutflykt.
Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""benkar""]Vill man hålla kolla på "allt som skrivs" inom UE, ruiner, fortifikation, historik i angränsade forums, inrikes, utrikes, osv osv, så får man lägga lite tid på det hela, många forums, nyhets-sajter hålla ett öga på, och inte förvänta sig "nyhetssammanställningar" från andra forums här på 28ds.

Att följa upp/citera Flashback-UE-trådar här på 28ds tycker jag känns helt galet, framförallt då 28ds drogs igång som ett alternativ till Flashback UE, när grundarna till 28ds inte längre var välkommna på Flashback... ;)


http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2446
Hösten 2008 beslöt sig några av de mer aktiva Svenska Urbana Utforskarna att prova om det var möjligt att starta ett helt nytt fristående Forum/mötesplats, enbart inriktat på UE/Ruinturism. Detta som ett försök att komma bort från en del av de avarter som finns på ett så brett forum (Intresse/diskussions -områden) som Flashback.

Försöket visade sig snabbt vara lyckat. 28dagarsenare.se har idag mer än 2.000 medlemmar. En normal månad har 28dagarsenare.se drygt 15.000 besök!


/B[/quote]

Jag skulle gilla en "nyhetssammanställning", en veckans intressantaste trådar :D en slags topplista på youtube där trådarna disskuterades :D
Om inte bara för att det är kul så skulle det spara massa tid.

Tyvärr så tycker jag inte att 28dagar känns så aktivt nuförtiden. Är dessa siffror fortfarande aktuella?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""*sarah*""]Jag skulle gilla en "nyhetssammanställning", en veckans intressantaste trådar :D en slags topplista på youtube där trådarna disskuterades :D
Om inte bara för att det är kul så skulle det spara massa tid.

Tyvärr så tycker jag inte att 28dagar känns så aktivt nuförtiden. Är dessa siffror fortfarande aktuella?[/quote]

Som de flesta andra forum med snäva intresseområden så blir till slut de nya fynden färre. Så sker nog även här. Att det sen blivit någon form av hip folksport med ruiner bidrager till att fler ställen outas och med tiden vandaliseras etc Sådant gör att folk inte skriver om objekten i fråga utan håller på det. Sen är spiralen igång....

Någon topplista över andra forums trådar, bara tanken gör mig smått åksjuk. Speciellt när det är med motiveringen att du "vill spara tid".

Att forska i ruiner, objekt, resor etc tar tid. Det är väl bara att gilla läget.
Nä, andra forum kan få leva ett eget liv. Vad är vitsen med att korslänka trådar till höger o vänster?
Användarvisningsbild
*sarah*
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 17:42

Inlägg av *sarah* »

[quote=""bunkrologen""]Som de flesta andra forum med snäva intresseområden så blir till slut de nya fynden färre. Så sker nog även här. Att det sen blivit någon form av hip folksport med ruiner bidrager till att fler ställen outas och med tiden vandaliseras etc Sådant gör att folk inte skriver om objekten i fråga utan håller på det. Sen är spiralen igång....

Någon topplista över andra forums trådar, bara tanken gör mig smått åksjuk. Speciellt när det är med motiveringen att du "vill spara tid".

Att forska i ruiner, objekt, resor etc tar tid. Det är väl bara att gilla läget.
Nä, andra forum kan få leva ett eget liv. Vad är vitsen med att korslänka trådar till höger o vänster?[/quote]

Vitsen med att korslänka är att man inte missar det bästa, personligen följer jag inte ue-delen på fb utan hittade filmen i fråga på annat sätt. Anledningen att jag vill spara tid är att jag föredrar att vara ute på ruintur framför att sitta och utforska framför datorn men den disskutionen hör hemma i en annan tråd. Denna tråd handlar om filmen och fyndet dom gör i den. Jag blir själv väldigt nyfiken på vem och varför någon "byggt" det här stället. Benkar pratar om troll men det är väldigt ambitiösa troll i sådant fall...
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Finns en forumdel där man man kan tipsa om sådant som händer i omvärlden.
Böcker & media
Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.
http://28dagarsenare.se/forumdisplay.php?f=3

/B
Användarvisningsbild
ABX
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 27 jan 2009, 13:34

Inlägg av ABX »

[quote=""*sarah*""]Gammal sjörövarskattkista eller nåt funnet i underjorden :)

http://www.youtube.com/watch?v=x9aNBwzpIp0&feature=plcp[/quote]

HAHAHAHAHAHA!!

Så mycket av värde i en sån liten film, som ett kinderägg. Jag menar bara kidsens snack borde ju belönas med en Oscar!(kommer och tänka på den ue-filmen med några svenska kids som klättrat upp på ett tak och en av dom blir bajsnödig, kommer inte ihåg hur han löser det...) Sen att dom faktiskt hittat ett coolt ställe gör ju inte det sämre.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""*sarah*""]Benkar pratar om troll men det är väldigt ambitiösa troll i sådant fall...[/quote]
Hur ambitiöst är det egentligen? Jag kikade just på filmen, det framfår inte alls hur jobbigt det skulle varit för någon att släpa med sig lite prylar. De kan lika gärna vara under en gångbro. Det kan vara tämligen lite besvär mot all uppståendelse det har skapat på "ue scenen".

Som DMT redan påpekat så finns fisken med på bild i 2011 årsboken, nämligen UE Kingz bidrag. Med tanke på det jobb de har lagt ned på sina musik videos så skulle detta lika gärna kunna vara en slags trailer/teaser till en kommande video.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Skattkista funnen i underjorden

Inlägg av Grishnac »

Oavsett vad det är så tycker jag att det är sådana här saker som återskapar lite av den barnsliga spänningen som i alla fall jag uppskattar i den här hobbyn.
Hur roligt skulle det inte vara att springa på det där fyndet i en gammal tunnel under staden och bli helt tagen på sängen. Hjärnan skulle få spatt av att klura ut vem eller vad som ligger bakom och en lång tid framöver skulle kittlas av den där fantastiska nyfikenheten som bränner innanför pannbenet.

Ett ganska oskyldigt spratt som nog skänker ganska många ganska mycket nöje. Jag tycker fler skall skapa sådana här hemliga hörn av vårat samhälle för andra att upptäcka - men tricket är förstås att hålla tyst om det när det väl upptäcks.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Cybotron
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 22 feb 2012, 13:12

Inlägg av Cybotron »

[quote=""*sarah*""]Så du hade föredragit att hitta ett tomt rum? (detta ska ju enligt mig inte förknippas med klotter och skadegörelse)
Jag tyckte detta var skitspännande! :D
Jag hade älskat att göra ett sånt här fynd, precis som jag älskade att hitta den där gamla tidningen från 40-talet m.m ute på ruinturismutflykt.[/quote]

Jag hade föredragit att något mera genuint, inte en sketen kista som någon
hipster från Konstfack placerade ut där för ett halvår sedan.

Men Youtube videon var ju rolig, inte för UE utan för att killen som snackar
verkar vara helt retarderad alt lider av grov dyslexi."Asy...asyl..aaa..umm...."
Jak jilla UE!Do fatta?
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Cybotron""]rolig [...] för att killen som snackar
verkar vara helt retarderad alt lider av grov dyslexi."Asy...asyl..aaa..umm...."[/quote]

Ja, begåvningshandikapp och talfel (jag gissar att du inte menade dyslexi) är fanemig det roligaste som finns!


Eller inte...
Skriv svar