Den bortglömda tunnelmynningen.

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
crozen
Inlägg: 45
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 15:03

Inlägg av crozen »

[quote=""baaz""]Tunneln sluttar nedåt direkt från inslaget så det är vatten till taket. Med gummibåt kommer man bara 7-8 meter.[/quote]

Then dyka it is !
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""crozen""]Then dyka it is ![/quote]

Om man bara vore så våghalsig ;)
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Amanite""]Om man bara vore så våghalsig ;) [/quote]
crozboy är väl ganska våghalsig av sig :D
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""LowAndSlow""]crozboy är väl ganska våghalsig av sig :D [/quote]

De betvivlar jag inte, får väl skicka upp mig själv på en kurs till er smålänningar så ni får visa hur de ska gå till :D
Användarvisningsbild
crozen
Inlägg: 45
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 15:03

Inlägg av crozen »

[quote=""Amanite""]De betvivlar jag inte, får väl skicka upp mig själv på en kurs till er smålänningar så ni får visa hur de ska gå till :D [/quote]

Tycker jag låter väldigt vettigt!
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Amanite""]De betvivlar jag inte, får väl skicka upp mig själv på en kurs till er smålänningar så ni får visa hur de ska gå till :D [/quote]

Sounds like wa have a deal :D
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Sv: Den bortglömda tunnelmynningen.

Inlägg av myller »

Mycket intressant! Finns ju en del liknande tunnlar här i Göteborg och vad jag sett kan de gå till i princip vad som helst. Hoppas ni gör en grundlig utforskning!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""myller""]Mycket intressant! Finns ju en del liknande tunnlar här i Göteborg och vad jag sett kan de gå till i princip vad som helst. Hoppas ni gör en grundlig utforskning![/quote]

Bra att du påminde mig, hade faktiskt glömt bort att jag startat denna tråd.

Jodå, lösningen närmar sig. Det var helt enkelt en arbetstunnel för att transportera ut sprängsten från en större anläggning. I nuläget har dock inte denna tunnel någon förbindelse med den övriga anläggningen då den sattes igen då anläggningen var klar att tas i bruk, därav vattenfyllningen.

Har en skiss som jag inte lyckats konfirmera om den kommer från det här stället eller ej än. Dessvärre verkar det även som om det kan vara aktivt där fortfarande dessutom, så jag avvaktar lite innan jag vet helt säkert innan jag släpper på proppen, eller lägger locket på.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

oavsett om den har förbindelse eller ej måste det väl vara en säkerhetsrisk med en sån där tunnel?
Skriv svar