En bit ner...

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Tobbe Arnesson""]De är maffiga de där. Har varit dit två gånger på kort tid. Första gången var det hyggligt kallt ute så det var bra fäste där inne. Förvisso dubbelis där inte den övre bar, men jag hade skoterkängorna på så det var lugnt.

Andra gången var det mildare ute och tokhalt inne i tunneln, direkt jag klivit in halkade jag och körde ned ena kameran samt stativ i isen. Kameran klarade sig lyckligtvis men stativet pajade. Lyckades pilla ihop det tillräckligt för att ta bilderna jag tänkt mig.

Medan jag gick runt och donade med bilderna halkade jag en andra gång och drog bakhuvudet i isen. Då blev jag rejält rädd i efterhand, ingen visste att jag var där. Vad hade hänt om jag blivit medvetslös och legat raklång på isen? Inget bra läge.

Sensmoral: Var inte själv ens i ställen du anser vara harmlösa, eller tala åtminstone om för någon var du är och när du går in. Stäm av när du kommit ut.

Nåja, jag blev nöjd med bilderna. :) Det lila ljuset kommer sig av ett färgfilter framför blixten som jag gick runt och fyrade av. De andra är brinnande stålull som vevas runt i en ballongvisp.[/quote]

Skitsnyggt Tobbe...
Trean är sjukt bra, närmast en perfekt glob.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Snygga bilder, ser kanon ut.
Ja det där med att vara flera eller lämna en färdplan borde alla tänka på. Kan hända saker i ett ödehus eller fabrik också.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Den här är också från samma tur, men ett helt annat ställe, och 40 meter under jord....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Fina bilder Tobbe.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""lortopalt""]Den här är också från samma tur, men ett helt annat ställe, och 40 meter under jord....[/quote]

Jäklars va läckert...

Du balanserade väl på stocken bort till stegen va :D
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""lortopalt""]Den här är också från samma tur, men ett helt annat ställe, och 40 meter under jord....[/quote]

Awesome... :eek:
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

He he, nix , ingen balansakt över där inte.......det är över 50 meter ner till vattnet om man får för sig att drulla ner......

Så här ser vattnet ut, väldigt stillsam sjö... :)

Totalt ca 90 meter under jord.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""lortopalt""]He he, nix , ingen balansakt över där inte.......det är över 50 meter ner till vattnet om man får för sig att drulla ner......

Så här ser vattnet ut, väldigt stillsam sjö... :)

Totalt ca 90 meter under jord.[/quote]


Jag förstår att du avstod, skulle jag också gjort även om det bara va nån meter till vattnet.
Fick du fira dej ner med rep , eller kan man gå ner?
Verkar ganska jobbigt att ta sej upp 90 meter igen hängandes i ett rep
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Det är rep som gäller där.......
Det är två "nivåer" en på 40 m och en ytterligare på 50 m , så man kan vila lite emellan där, he he.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Ny gruva, nya färger.....helt omanipulerad, färgerna är som på bild. Blött o kladdigt som fan, men vackert där under berget....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar