En bit ner...

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Pingvinfamilj i is, på väg ut ur orten..........
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""lortopalt""]Pingvinfamilj i is, på väg ut ur orten..........[/quote]

Is är som sagt ett underskattat motiv....like.
Inga "Happy feet" där inte.. :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Ibland hade jag velat bo längre upp i landet. Med grottor och kyla. Här är det inte så mycket av den varan. Förutom lite kyla just nu då. :(

[quote=""lortopalt""]Pingvinfamilj i is, på väg ut ur orten..........[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Vi tar ett par dagsfärska isbilder då...............de fristående på första bilden är nästan 2 meter höga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""lortopalt""]de fristående på första bilden är nästan 2 meter höga.[/quote]Du kunde ju stått(iklädd gasmask eller nått där) bredvid på bilden så att man ser hur pass stora de egentligen är... :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Du kunde ju stått(iklädd gasmask eller nått där) bredvid på bilden så att man ser hur pass stora de egentligen är... :D [/quote]

Du menar ENDAST gasmask...? ;)

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Jodå, det hade jag , men då hade väl den kvinnliga delen av forumbesökarna blivit skrämda, he he. Nä.....jag plurrade upp till knäna i isvatten, så jag hade jävligt bråttom ut till bilen och värmen. Men det är en utfraktstunnel som det har körts tåg i , så då får man tänka sig storleken.......om man vill :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""lortopalt""]Men det är en utfraktstunnel som det har körts tåg i , så då får man tänka sig storleken.......om man vill :) [/quote]
Oj då är de inte speciellt små...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Enirdna
Inlägg: 210
Blev medlem: ons 14 dec 2011, 09:45
Kontakt:

Inlägg av Enirdna »

[quote=""lortopalt""]Vi tar ett par dagsfärska isbilder då...............de fristående på första bilden är nästan 2 meter höga.[/quote]

Fy fan vilken cool bild!!
Är en sucker på isformationer, så den första av de två vart jag riktigt sotis på! :p
Redigerade bilder är fusk, and the barbwire stole my gloves.

http://postvita.blogspot.com/
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""lortopalt""]Vi tar ett par dagsfärska isbilder då...............de fristående på första bilden är nästan 2 meter höga.[/quote]

De är maffiga de där. Har varit dit två gånger på kort tid. Första gången var det hyggligt kallt ute så det var bra fäste där inne. Förvisso dubbelis där inte den övre bar, men jag hade skoterkängorna på så det var lugnt.

Andra gången var det mildare ute och tokhalt inne i tunneln, direkt jag klivit in halkade jag och körde ned ena kameran samt stativ i isen. Kameran klarade sig lyckligtvis men stativet pajade. Lyckades pilla ihop det tillräckligt för att ta bilderna jag tänkt mig.

Medan jag gick runt och donade med bilderna halkade jag en andra gång och drog bakhuvudet i isen. Då blev jag rejält rädd i efterhand, ingen visste att jag var där. Vad hade hänt om jag blivit medvetslös och legat raklång på isen? Inget bra läge.

Sensmoral: Var inte själv ens i ställen du anser vara harmlösa, eller tala åtminstone om för någon var du är och när du går in. Stäm av när du kommit ut.

Nåja, jag blev nöjd med bilderna. :) Det lila ljuset kommer sig av ett färgfilter framför blixten som jag gick runt och fyrade av. De andra är brinnande stålull som vevas runt i en ballongvisp.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar