En bit ner...

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Tackar för nya trevliga bekantskaper och en ytterst trevlig tur i underjorden. Grillbild....nåja , närmare än så här kom inte att föreviga den heller , :) men det är det som sker där uppe i lampans sken ;)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Luciafirande i Tuna-Hästberg var riktigt mysigt. Passade på att smita iväg och fota den här vagnen igen då gruppen hade för bråttom sist.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Bengiz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Tjusigt! Hmmm, den har jag aldrig sett förut.... man lär så länge man har en lever ;)
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Tackar. Fastnade för den då den står kvar på rälsen under en tapp redo för nästa last, underbart :-) Står strax bortanför Indy-salen faktiskt men i lite skymundan. Har gått förbi tidigare utan att se den men sist bad vi guiden visa oss mer lämningar och skippa firning och annat äventyr vi är så bortskämda med.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Ett tag sedan jag satt ut någon bild från någon galenskap. Det här är från en sådan, först rep ca 30 meter sedan gamla stegvägar ca 80 meter ( ! ) och lite rep igen på slutet. Stegarna var faktiskt i rätt skapligt skick så det är inte riktigt lika tokigt som det låter, men det var det skitigaste hittills...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Efter ca 40 meter firning står man här på botten av hålet, nåja , isen i alla fall, repen och repsäcken syns i bild , vacker uppsikt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Inte min bild, jag ville inte öppna kameraväskan , så skitigt var det. En lyckad tur ner i underjorden i alla fall, den skäggiga i mitten är jag :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jonaskungsman
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 19 jul 2013, 16:12

Inlägg av jonaskungsman »

Grymt häftigt äventyr, samt bilder så klart! Finns inget härligare än en "orörd" underjord.

Keep it up!

/K
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

[quote=""lortopalt""]Inte min bild, jag ville inte öppna kameraväskan , så skitigt var det. En lyckad tur ner i underjorden i alla fall, den skäggiga i mitten är jag :) [/quote]

Det må vara skitigt och blött men jag ser 3 glada miner ändå kanske är 4 till och med :)
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Kameran på stativ och timer, jo visst var vi glada :) 12 timmar tog turen, totalt djup ca 110-120 meter , svårt att uppskatta med gamla gruvkartor, borde egentligen vara bara 80-90, men skit samma.....
Skriv svar