Nedlagd gruvindustri.

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jonaskungsman
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 19 jul 2013, 16:12

Nedlagd gruvindustri.

Inlägg av jonaskungsman »

Hej,

Detta är mitt första bidrag till sidan, och fler av denna sort skall det även bli.

Jag och min flickvän älskar att besöka allt från nedlagda industrier och gruvor, till övergivna hus och bilar.

"Är det inte ruttet eller rostigt, då är det heller inget intressant".

Här kommer iaf. några bilder ifrån gårdagens lilla utflykt!


Från utsidan så är det en vacker byggnad som tidens tand har greppat med ett fast bett, föga tror jag att hon är villig att någonsin släppa sitt tag.

Bild

Till viss del så har ungdomens kära vandaler gjort sin bistra plikt med att färglägga detta under, tycker dock ändå att den magnifika byggnaden klarat sig relativt bra från dessa besök under alla dessa år.

Bild

Väl innanför hennes murar möts vi utav synen av någon form av "sil"?, detta är byggt i anknytning till ett av tornens utlastningsområden.

Bild

På väg vidare in i denna skapelse möter vi en syn av underbara rostbelagda trappor samt gångbanor

Bild

Gigantiska rör i en vacker nyans av brun/rött skimmer följer denna trapp ner i sin avgrund.

Bild

Tiden sätter sina markanta spår i en del av Svearikets tidigare stolthet.

Bild

När manövrerades "Transportör 4" senast? Det vet jag inte om jag någonsin får veta.

Bild

Nere i ett forna förvaringsutrymme för kol möter vi denna syn.

Bild

Vi fann denna skylten omringad av en bastant avgrund, bestående av massiv betong och droppande vatten.

Bild

Hit har nog elbolagen skickat sin sista faktura.

Bild

Väl inne i ett utav dem större rummen i byggnaden möts vi av en mängd rör och ventiler. Vart dessa i sin tur tar vägen får nog endast fantasin avgöra.

Bild

Dessa får nog förbli stängda.

Bild

Här löpte det en gång i tiden många meter wire.

Bild

Stairway to heaven? Vem vet.

Bild

Väggarna kollapsar sakta men säkert, sten för sten.

Bild

Omklädningsrummet blir sig nog aldrig likt igen.

Bild

Vad som här en gång förvarats låter jag vara osagt.

Bild

Vårt äventyr kom till sitt slut här, förhoppningsvis så har byggnadens precis börjat.

Jag hoppas att ni finner bilderna tillmötesgående. Tyvärr så finns inte ekonomin till att införskaffa någon kamera av bättre kvalite för stunden.
Men vem vet, en dag så kanske.

Med vänlig hälsning
Jonas
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Trevligt trevligt! Det är alltså fler som lyckas ta sig in trots tappra försök att hålla oss ute. :p Detta ligger hemmavid så när jag bara måste komma ut blir det ofta hit. Mycket att se där inne, fast jag tror du fick med de flesta rum ;) Fortsätt gärna med dina bidrag du.
Användarvisningsbild
jonaskungsman
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 19 jul 2013, 16:12

Inlägg av jonaskungsman »

Ja till slut så, trodde faktiskt först inte att vi skulle hitta någon ingång, men efter många om och men så hittade vi en lagomt rutten landgång som vi halvt skakandes tog oss över och in via.

Jag tycker att byggnaden faktiskt var mycket välbevarad invändigt. Misstänker att den även agerat garageplats en gång i tiden till någon lycklig folkraceåkare.
Vi fann ett par dekaler som skvallrade om detta.

Det tog en bra stund innan vi kände att vi sett det som vi ville se, fanns så oerhört mycket.

Det kommer många fler bidrag inom kort ska du se, vi har dock en liten dotter på 10v som gör det lite svårt för oss att komma ut, men barnvakter brukar ha en tendens att dyka upp :)

Mvh
Jonas
Skriv svar