Bodens fästning idag

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
FirreN
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 16:57

Bodens fästning idag

Inlägg av FirreN »

Tja!
Jag och några UE polare var under en permis från våran hemvärns övning upp till Rödbergsfortet i Boden.
Vi bestämde och planerade någon vecka innan övningen att vi skulle bestiga Rödbergsfortet bara för att det var längesedan någon av oss besteg ett fort. Vi packade våra väskor och knöt kängorna och började traska mot fortet som låg ca 7km från vårt logement. Under vägen så pratade vi mycket historia osv.
Anledningen att vi valde Rödberget var att vi ville uppleva hur det såg ut undertiden det fortfarande var aktivt. Vi alla har bestigit det tidigare men inte tagit några bilder så vi fotade lite från utsidan.

Bilder inifrån kommer att komma men det kommer när fortet öppnat. För er som bor söderut så tänkte jag att det kunde vara roligt för er att se hur det ser ut nu eftersom att ni kanske inte har möjligheten att besöka det så ofta.

Bilder från de 4 andra fästena kommer att komma senare!

Tack för mig! :)
Senast redigerad av 1 FirreN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Forten runt Boden är alltid spännande, har länge drömt om att utforska dem. Ska till Finland nu under sommaren, får nog ta och köra runt denna gång istället för ta färjan och kolla upp allt vad Boden har att erbjuda. Snart kan det vara för sent...?

Vad gick fel vid uppladdningen? Vilken sida tänkte ni ladda upp dem på? Prova flickr ifall det inte löser sig. [ flickr.com ]

Har ni ett yahoo-konto(t.ex. e-post) så går registreringen extra smidigt!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
FirreN
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 16:57

Inlägg av FirreN »

https://www.flickr.com/photos/123484406 ... 3928685095

här kommer några av fotografierna som togs under vistelsen!
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Inlägg av bosse69 »

[quote=""Saddam""]Forten runt Boden är alltid spännande, har länge drömt om att utforska dem. Ska till Finland nu under sommaren, får nog ta och köra runt denna gång istället för ta färjan och kolla upp allt vad Boden har att erbjuda. Snart kan det vara för sent...?
[/quote]

Bara komma upp saddam :) än så länge finns det en del att se. Jag kan komma ner från fjället så du slipper gå runt själv nere i boden ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""bosse69""]Bara komma upp saddam :) än så länge finns det en del att se. Jag kan komma ner från fjället så du slipper gå runt själv nere i boden ;) [/quote]
Ja just det ja, du är ju där uppe numer. Jag tackar inte nej till en guide/resekamrat!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
bosse69
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 12:58

Inlägg av bosse69 »

[quote=""Saddam""]Ja just det ja, du är ju där uppe numer. Jag tackar inte nej till en guide/resekamrat![/quote]

Alltid bättre med sällskap, och jag hittar iallafall någorlunda runt i skogarna..
Skriv svar