Tunnlarna i Göteborg, framtiden?

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Tunnlarna i Göteborg, framtiden?

Inlägg av myller »

Sträckan mellan Röda Sten och Nya varvet bland Göteborgs gemensamhetstunnlar är avstängd pga rasrisk. Vad jag vet har det sett ut såhär ett par år. Hur kommer det sig att man "gett upp" denna tunnelsträcka och inte upprustar den för framtiden?

Även en råvattentunnel sägs vara i dåligt skick. Jag tycker det här verkar oroväckande och det får mig att tänka på de andra tunnlarna i Göteborg.
  • Gemensamhetstunnlar
  • Spillvattentunnlar
  • Råvattentunnlar
  • Andra vattentunnlar
Kommer även dessa bli avstängda och skrotade i framtiden? Hur såg planen ut när de sprängdes ut på 60- och 70-talen, räknade man med att de inte skulle hålla i all evighet? Efterlyser någon kunnig inom bergsprängning!!
Hasse
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 17 feb 2009, 08:07

Inlägg av Hasse »

Hur vet du att denna del är avstängd och orsak?
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

Vad snackar ni om?

Jag vet att denna tunnelsträcka är avstängd. Man har satt upp ett stort staket i grenpunkten och behöver ytterligare nyckel för att ta sig vidare. Finns bilder på Flashbacks UE-avdelning som jag ju bara för det såklart inte kan hitta just nu. Förstår inte varför detta är så viktigt?
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""myller""]Vad snackar ni om?

Jag vet att denna tunnelsträcka är avstängd. Man har satt upp ett stort staket i grenpunkten och behöver ytterligare nyckel för att ta sig vidare. Finns bilder på Flashbacks UE-avdelning som jag ju bara för det såklart inte kan hitta just nu. Förstår inte varför detta är så viktigt?[/quote]

Det jag tänker när jag läser detta. Om vi för enkelhetens skull utgår att du varit på plats, hur vet du att det är avstängt pga rasrisk?

Anledning till att källa efterfrågas är att det är helt ointressant att diskutera vilda spekulationer eller fjortonåringars fantasier. Flashbacks UE-forum är ingen tillförlitlig källa.
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

Jag har aldrig varit nere personligen men sett bilder där man klart och tydligt ser ett staket med en stor skylt "rasrisk", dessutom är detta mer eller mindre allmänt känt bland Göteborgs UE:are.

Bilderna finns här: https://www.flashback.info/showpost.php ... count=1874

Om ni nu är nöjda, vilket jag hoppas, så kanske vi kan gå vidare med diskussionen? :D
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""yggdrasil""]Jag hittade inga bilder? Någon annan som ser bilderna?[/quote]

Följ länken, sen klicka på den 28 oktober 2006. Där finns bilder. Ser tydligt avspärrningen med skylten, "Rasrisk".
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar