Tunnlarna i Göteborg, framtiden?

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

[quote=""yggdrasil""]Jag hittade inga bilder? Någon annan som ser bilderna?[/quote]
Nu får du allt sluta trolla. Direktlänk...

http://link82.bilddagboken.se/p/show.ht ... urrimg=0#0
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 4 yggdrasil, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Förtydligande
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Jag är så himla trött på alla fantasitunnlar från Gbg som når ända till Danmark och ibland även Australien..... hur möjligt vore det egentligen och varför skulle någon bygga det....??

Bannlys FB!!!
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

[quote=""Osprey""]Jag är så himla trött på alla fantasitunnlar från Gbg som når ända till Danmark och ibland även Australien..... hur möjligt vore det egentligen och varför skulle någon bygga det....??

Bannlys FB!!![/quote]Hahah, ni är ju verkligen helt otroliga. Det är bara för dig Osprey att peka ut exakt vart jag nämnt något om fantasitunnlar till danmark och australien. Den här diskussionen (som egentligen borde handla om tunnlarnas framtid) handlar nu istället om hurvida Nya varvet-grenen är avstängd eller inte. Att det ens existerar en gren till Nya varvet är kanske något ni även ska ifrågsätta?

[quote=""yggdrasil""]Dom gamla bilderna.. =)

Vad är det som säger att dom bilderna är från tunneln som går till Käringberget?

Tillägg:
Som jag ser det finns det absolut inget som styrker ditt påstående i de bilderna du hänvisar till.
Gör ett nytt försök och skaka fram en riktig källa innan du kallar någon för <djur som bor i skogen>.[/quote]
Passande avatar :rolleyes:

Om du kanske läser föreliggande diskussion på Flashback så ska du nog snart kunna sätta bilderna i sitt sammanhang. Visst kan Flashback vara tramsigt, men helt oanvändbart för info tycker jag väl inte forumet är. Om man är kritiskt till den information man tar in så skulle jag nog vilja säga tvärtom; FB är riktigt användbart.

Det råder delade meningar om tunnlarna ut mot Käringberget och Nya varvet. Inslag finns på båda platser vad jag förstått men om det är en och samma tunnel är frågan.

Det faktum att det finns en bild på inslaget vid Röda Sten tycker jag säger sitt ganska bra. Vart skulle bilden annars vara tagen om det inte vore i närhen av Röda Sten? Du som själv verkar så insatt i Göteborgs tunnelsystem kanske kan peka ut den andra plats där det råder rasrisk i Gbg tunnelsystem, en plats som dessutom inte är så strategiskt viktig och har ett sånt läge att den totalt blockerar kabelflödet i väst-östlig riktning genom centrum.

Får återigen be dig och alla andra att släppa denna OT-diskussion och istället komma med något konkret om tunnlarnas framtid och nuvarande/förväntade skick.
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

[quote=""yggdrasil""]Att läsa den tråden och sammanfatta något kommer att ta en halv evighet.[/quote]
Vem har sagt något om att läsa hela tråden? Räcker väl gott och väl att gå ett par sidor bakåt. Läs och återkomm!
Att det finns en tunnel mellan Röda Sten och Käringberget är väl helt klart.
Jaså, DET är helt klart? Det var ju inte ens jag säker på. Får jag fråga hur du vet detta? Att det går en tunnel till Käringberget vet jag men jag har aldrig sett något inslag ute vid Nya varvet. Kan du presentera någon form av bevis för detta? Bild på inslag? Det kanske rör sig om två separata tunnlar. En vattentunnel till Käringberget och en GT till Nya varvet. Jag har ingen aning.
Vad menar du att det säger? Vilken bild menar du?
Bilden på Röda sten-inslaget samt en bild som jag påstår är tagen nedanför Röda sten-inslaget. Jag menar att det finns en koppling där, bilderna är tagna i varandras geografiska närhet och presenteras dessutom gemensamt på sidan.
Det finns flera platser där det råder rasrisk. Bl.a. dom tarmar som blir över vid tunneldrivningen. Det är platser där det inte är installerad någon utrustning och följdaktligen underhålls inte heller utrymmena.
Du verkar ju veta en hel del om tunnelsystemen. Om du själv vet något säkert om Nya varvet-grenen hoppas jag du delar med mig!
Var hittar du denna information? Var hittar du denna information?
Nu missuppfattade du mig. Vart är rasrisk-bilden tagen? Vart ligger den här avstängda punkten om den inte ligger i anslutning till Röda sten?

Måste ju finnas en annan plats i tunnelsystemet som man bara sådär kan stänga av, utan att det påverkar dragna kablar och rör. Syftade alltså inte på någon specifik plats, bara spånade lite.
Så länge du inte kan presentera fakta som styrker påståendet om att det är en raskrisk i tunneln mellan Käringberget och Röda Sten så tycker jag faktiskt inte att det finns något att prata om.
Men hur ska jag kunna presentera fakta till något som är både säkerhetsklassat och igenbommat? Några officiella dokument är det inte tal om, det vet du lika bra som jag. Jag har aldrig varit nere och sett med egna ögon att det råder rasrisk på nämnda plats men baserat på de observationer jag själv gjort, saker jag hört från andra och saker jag på annat sätt uppsnappat, tyder allting på att bilden är tagen nedanför Röda Sten-inslaget.

Eller du kanske menar att det inte längre föreligger rasrisk? Du sitter på något som du inte berättar, det märker jag ju. Ut med det !!
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Det är mina gamla bilder, kanske kan ge svar på någon fråga ang. sträckningen på tunnlarna.
Dock inte om det går till nya varvet, men den gick helt klart i den riktningen.
Skriv svar