Tunnlarna i Göteborg, framtiden?

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Tunnlarna i Göteborg, framtiden?

Inlägg av Grishnac »

Om man retar sig på andra användares inlägg så har man två val:

1: Låt bli att svara.

2: Svara på ett sätt som inte innehåller svordomar eller förolämpningar.


Något tredje alternativ finns inte, man håller en adekvat ton på forumet och sitter inte och kastar hårda ord fram och tillbaka - är man oense om något så diskuterar man som vuxna människor och inget annat annars låter man bli.

Det här är sista gången jag säger till, skärper ni inte upp tonen stänger jag tråden.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Bra, det här börjar likna fb.
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

[quote=""mopedhuligan""]Bra, det här börjar likna fb.[/quote]

Instämmer. Det här är ett helt annat forum!

/M
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Varför skulle det överhudtaget finnas någon anledning till en tunnel mellan KA4 och ÖrlBV..? Det är egentligen lika motsägelsefullt som en intern "rotationstunnel" på vardera anläggningen. Det finns liksom ingen som helst poäng med det.........
myller
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 15:29

Inlägg av myller »

[quote=""Osprey""]Varför skulle det överhudtaget finnas någon anledning till en tunnel mellan KA4 och ÖrlBV..? Det är egentligen lika motsägelsefullt som en intern "rotationstunnel" på vardera anläggningen. Det finns liksom ingen som helst poäng med det.........[/quote]
Jag förstår inte varför du finner det så fruktansvärt motsägelsefullt med en tunnel i den här sträckningen. Det här är ju en ytterst liten del av tunnelsystemen som existerar - så återigen, varför finner du denna lilla gren så fantastisk? Är andra tunnelsträckor i staden något du emotsäger dig? Det här rör sig liksom inte om någon tunnel till Danmark eller Australien.

Huvudsyftet är väl egentligen inte att förbinda KA4 med ÖrlBV, utan att man då dessa anläggningar på den tiden ansågs vara av sådant värde, beslöt att förbinda dom med tunneln in mot stan.

Tycker bilderna yggdrasil, länkade till i föregående inlägg säger sitt rätt bra. Kan förövrigt tillägga att det enligt uppgift ska finnas rasmassor i tunneln närmast avspärrningen vid RS.

Ser gärna att någon länkar till bilder på porten vid Nya varvet. Verkar ju som att Vattenverket ansvarar för den här delen. Så antar att porten därför har samma layout som andra tunnlar från vattenverket, dvs aliminiumplåt och hänglås. Rätt eller fel?
Senast redigerad av 1 Amanite, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""myller""]Jag förstår inte varför du finner det så fruktansvärt motsägelsefullt med en tunnel i den här sträckningen. Det här är ju en ytterst liten del av tunnelsystemen som existerar - så återigen, varför finner du denna lilla gren så fantastisk? Är andra tunnelsträckor i staden något du emotsäger dig? Det här rör sig liksom inte om någon tunnel till Danmark eller Australien.

Huvudsyftet är väl egentligen inte att förbinda KA4 med ÖrlBV, utan att man då dessa anläggningar på den tiden ansågs vara av sådant värde, beslöt att förbinda dom med tunneln in mot stan.

Tycker bilderna yggdrasil, länkade till i föregående inlägg säger sitt rätt bra. Kan förövrigt tillägga att det enligt uppgift ska finnas rasmassor i tunneln närmast avspärrningen vid RS.

Ser gärna att någon länkar till bilder på porten vid Nya varvet. Verkar ju som att Vattenverket ansvarar för den här delen. Så antar att porten därför har samma layout som andra tunnlar från vattenverket, dvs aliminiumplåt och hänglås. Rätt eller fel?[/quote]

Det är c:a 1km mellan Käringberget (KA4) och ÖrlBV och båda två innehöll när det begav sig, mest ytfartyg. Som sedan i händelse av ofred skulle segla på öppet hav. Varför i herrnas namn skulle man ha en tunnel därimellan...??

[Edit] Jag gjorde för övrigt lumpen på Muldiv (Minutläggningsdivisionen dvs. KA fartyg) på KA4 och vi låg mycket på ÖrlBV också, men aldrig någonsin nämndes en tunnel. Den må så sätt ingått i kriorg, men det finns vad jag vet inga öppningar till den från KA4:s sida...
Senast redigerad av 2 Osprey, redigerad totalt 0 gång.
Skriv svar