Övergiven kyrka i Mölndal?

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Övergiven kyrka i Mölndal?

Inlägg av Fredriksson »

Tjena!
Mina vänner var ute på en cykeltur igår och cyklade förbi ett bostadsområde och där låg en tillsynes övergiven kyrka. Idag fick jag den visad för mig och den ser helt klart övergiven ut, fast det ligger bostadshus direkt bredvid. Därför tog jag bilder utanför vill ju inte åka fast för inbrott :)

Någon här som vet nått om den? Vem som äger den och om det är värt att försöka komma in och fota? Bilderna ligger på min sida fredrikson.fotobojan.se

Mvh

Fredriksson
Användarvisningsbild
henq
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:18

Inlägg av henq »

Ser väldigt övergiven ut på dina bilder. Inte för att det är lagligt att gå in för det men var ligger den? Bor också i Mölndal.
http://folkfritt.se - Tjernobyl, Pripyat & Rayon
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Sv: Övergiven kyrka i Mölndal?

Inlägg av Ärlige Harry »

OT: heng, din folkfria hemsida är fruktansvärt snygg!/ÄH
Användarvisningsbild
henq
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:18

Inlägg av henq »

Tack Harry! Har egentligen många platser och bilder som jag vill lägga ut men det blir lätt att jag fotar fler nya ställen och inte gör webbsidor... älskar att fota :D
http://folkfritt.se - Tjernobyl, Pripyat & Rayon
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Det som fick mig att undra om den var helt övergiven var att det hängde en ganska ny postlåda på den men osm sagt ingen lär ju bo där :) . Eftersom jag inte tror att nån kommer att åka dit och förstöra den då det ligger hus inpå kyrkan så kommer här en vägbeskrivning. Kan inte gatans namn men så här kör du.

Kör mot Rävekärr, (vägen förbi café skåne) när du kört förbi Papyrus svänger du vänster i korsningen och kör raka vägen upp(nu ska papyrus ligga på din vänstra sida) till korsningen där svänger du vänster in på en återvändsgata, kör typ 20meter och den ligger där mellan två hus på höger sida.

Förstod du min beskrivning? hoppas det anars få jag väl ta en tur och kolla gatansnamnet.

Du hade en fin sida såg jag oxå :)

Fredriksson
Användarvisningsbild
henq
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:18

Inlägg av henq »

Fattar, tack :)

Kanske får bli en liten cykeltur.
http://folkfritt.se - Tjernobyl, Pripyat & Rayon
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Var ute och åkte nu så kollade gatans namn och det är kronogårdsgatan eller liknande bara för att jag skulle komma i håg det blev jaglite osäker :) . Ja ta en tur, det var skönt ute :)
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Lustigt, i onsdags stode det om kyrkan i Mölndals-Posten. Vilket sammanträffande. Har dock inte läst det själv men min kompis har den sparad. Ska kontakta ägaren för att se om det är något att fota.

Fredriksson
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Nu visar det sig att ägaren bor i ett litet rum i kyrkan, så då är det väl inget UE objekt längre :(
Galet!

Fredriksson
CunteN
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 29 sep 2008, 12:15

Inlägg av CunteN »

[quote=""Fredriksson""]Nu visar det sig att ägaren bor i ett litet rum i kyrkan, så då är det väl inget UE objekt längre :(
Galet!

Fredriksson[/quote]
Sorry att jag bumpar tråden men den mannen du snackar om har bott i den kyrkan i flera år.
Riktigt skumt är det...
Skriv svar