Tematråd: Övergivna fordon av alla de slag.
Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

En inte helt vanlig syn. M29 Weasel på en GMC CCKW-353.
Fann den vid ett anrikningsverk.
JP
Senast redigerad av 2 jpkrax, redigerad totalt 0 gång.
Sapere aude.
Perge scelus mihi diem perficias.
Perge scelus mihi diem perficias.
Sv: Tematråd: Övergivna fordon av alla de slag.
lortopalt: mycket snyggt! vet du vad det är för skynke/pressenning som hänger över loket på högra bilden?
- mikael82karlsson
- Kontakt:
[quote=""htiawe""]lortopalt: mycket snyggt! vet du vad det är för skynke/pressenning som hänger över loket på högra bilden?[/quote]
Den pressen har jag hängt dit när jag var tvingad å jobba där 2003 om jag inte minns fel. Gick arbetslös å började få slut på stämpel dagar
. Pressen skulle skydda hytten, kanske den gjorde nån månad också innan bangårdsstormarna drog in 
Den pressen har jag hängt dit när jag var tvingad å jobba där 2003 om jag inte minns fel. Gick arbetslös å började få slut på stämpel dagar

You don't take a photograph, you make it
[quote=""podden""]Inget fordon för snabba transporter kanske. Men det har ju hjul iaf
[/quote]
Ja tänk vilka historier och öden en sådan hade kunnat berätta om...
Måste vara en modell för att använda internt på sjukhus eller ålderdomshem, eftersom det inte finns någon yttre ring utanför hjulet för att den som sitter i den ska kunna sätta fart själv. Och visst ser det ut som om det egentligen bara är en vanlig stol som är tillkapad och anpassad för att skruvas fast...

Ja tänk vilka historier och öden en sådan hade kunnat berätta om...

Måste vara en modell för att använda internt på sjukhus eller ålderdomshem, eftersom det inte finns någon yttre ring utanför hjulet för att den som sitter i den ska kunna sätta fart själv. Och visst ser det ut som om det egentligen bara är en vanlig stol som är tillkapad och anpassad för att skruvas fast...