Tematråd: Bensinmackar

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Wirre
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 25 mar 2011, 09:35

Inlägg av Wirre »

[quote=""Saddam""]Ha ha ha, 2:33 för en liter är billigt... måste vara någon slags nostalgimack.[/quote]

Har för mig att den macken stängde när bensinen kostade 12:33. Så det är bara att dom inte hade plats för första siffran.
Macken och kiosken har varit till salu cirka 5år. Vet tyvärr inte om någon köpt den än.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Wirre""]Har för mig att den macken stängde när bensinen kostade 12:33. Så det är bara att dom inte hade plats för första siffran.[/quote]
Ha ha, det var för dyrt att bygga om till 4-siffrigt så man lade ner i stället.

Ett tips till alla Skåningar: tanka på macken utanför Linderöd(vid E22:an), där är det lågpris! Kan dock vara lite svårt då det inte finns några pumpar där, i alla fall vad jag kan se. :D Se dock upp med motellet/hotellet bredvid, det må se ut som ett UE-objekt -men det är det inte!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
maja02
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 06 aug 2011, 10:00

Inlägg av maja02 »

[quote=""Saddam""]Trevligt trevligt... när är bilden tagen?
Misstänker att det var sommar då...

Finns mycket kul att se i norra delarna av landet, tydligen... synd att man bor i fel ände(känns det som).

Misstänker att det finns hus i närheten, då vågar inte snorungarna sabba lika mycket...[/quote]


Är annat här i norr... vi lever int som er i skåne och fjollträsk, finns mycket att se här uppe så ja tycker du ska ladda kameran å åka hit å fota =)
Det finns inget skrot, allt skrot är bara gamla mojänger och molioxer som kan användas på nya sätt :)
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Reverend Raw""]Jag brukar roa mig med att göra 3d modeller av öde mackar jag hittar på riktigt och på nätet.[/quote]

Sååå häftigt å välgjort, i vilket prog gör du detta?
Användarvisningsbild
Hot Rod Nisse
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 12 aug 2011, 17:58
Kontakt:

Inlägg av Hot Rod Nisse »

Resterna av macken i Mullhyttan Närke, bilden på min FD volvo 340 fotades 2009 ! :cool:

Bild
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Bredvid en motorväg ligger denna nedlagda mack och vägkrog. Skyltarna på motorvägen som hänvisar till den sitter dock kvar så under den halvtimman jag spenderade där så svängde det in 3-4 bilister som såg förvirrade ut.

"Swedish Oil" har jag förresten aldrig hört talas om...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Swedish Oil, kan det vara samma som gamla SP, Svensk Petroleum. Ingick i OK-koncernen vill jag minnas. SP blev sen Preem.
Stilen påminner dock starkt om att det har varit en Shell-tapp.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

[quote=""Penfold""]...Stilen påminner dock starkt om att det har varit en Shell-tapp.[/quote]

Stämmer bra det. Jag såg ett flygfoto från 70-talet då det var skyltat med "Shell" på macken. Restaurangen var då givetvis ett "Tre snäckor".
Jag hörde ett rykte om att ägaren avled hastigt innan han blev klar med renoveringen, men det var som sagt bara ett rykte...

Dock så bör nog Trafikverket plocka ned skyltarna längs motorvägen.
Skriv svar