Tematråd: Bensinmackar
Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde
- Elagabalus
- Kontakt:
[quote=""Topcom""]Mackdöden är så uppenbar nu, på senaste tiden har många mackar lagts ner i min närhet. Det är både pga omläggning och nybyggnation av motorvägar och borttagandet av bensinmackar i tätorter. Politik och miljöhänseende styr. Tråkigt är det hur som helst
[/quote]
Ja det är trist. Ännu mer för de som kanske måste köra 10 mil för att tanka. Gamla mackar måste vara kanske den vanligaste "övergivet byggnaden" idag. Man skyller också på att bilarna inte behöver tankas så ofta. Nya dieselbilar kan ju gå 120 mil på en tank i bästa fall. Men tveksamt om de slagit igenom i statistiken ännu? De flesta av oss kör nog fortfarande typ 0,8 liter per mil bilar ( snitt)

Ja det är trist. Ännu mer för de som kanske måste köra 10 mil för att tanka. Gamla mackar måste vara kanske den vanligaste "övergivet byggnaden" idag. Man skyller också på att bilarna inte behöver tankas så ofta. Nya dieselbilar kan ju gå 120 mil på en tank i bästa fall. Men tveksamt om de slagit igenom i statistiken ännu? De flesta av oss kör nog fortfarande typ 0,8 liter per mil bilar ( snitt)
-
Skönt postapokalyptisk känsla i utkanten av Lund...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
- Elagabalus
- Kontakt:
[quote=""Elagabalus""]En gammal Gulfmack i ett numera ganska burget villaområde(minst fyra mille för minsta koja). Ingen riktig koll men har stått så här några år nu[/quote]
Fränt med gamla Ljungman pumpar också. De ser äldre ut än macken. Ett stenkast från där min Mormor & Morfar bodde ser jag. Konstigt att det inte rivits och sanerats ännu. Kommunerna är ju på hugget nu.
Fränt med gamla Ljungman pumpar också. De ser äldre ut än macken. Ett stenkast från där min Mormor & Morfar bodde ser jag. Konstigt att det inte rivits och sanerats ännu. Kommunerna är ju på hugget nu.
Senast redigerad av 1 Topcom, redigerad totalt 0 gånger.