Tidsringar. Tre nedlagda stationer inom 150 m. OK lades ner helt nyligen och var en stor station med butik och servicehallar. Byggt i någon slags sutterrängstil så det finns en våning bakom. Den jag misstänker kan vara äldst har nog några år på nacken. Den som är fik idag
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det påminner mig om att jag ska ta en tur efter jobbet till spökmacken i södra Bohuslän... Jag åkte förbi den senast idag men orkade inte svänga inom och ta foton. Det är fyra år sen sist jag tog kort där och förfallet har bara ökat sedan dess.
Preem-macken vid gamla E4 genom Skånes Fagerhult stängdes i januari 2006. Vid mitt första besök i maj 2011 var den övergiven och svårt vandaliserad. Turerna kring rivning eller iordningsställande har varit många genom åren.
För ett par dagar sedan passerade jag samma plats igen och kunde konstatera att macken fortfarande står kvar, men har spikats igen omsorgsfullt. Det karaktäristiska veckade taket finns dock fortfarande kvar.
Läste en artikel som var länkad på flashback att den f.d. macken vid väg 21 utanför Vinslöv skall rivas, läs mer här(den står fortfarande kvar): "Nu ska hela rasket rivas"
Körde förbi denna mack utanför Sjöbo igår. Ser gammal ut och är lätt förfallen men är ej övergiven. ]kartlänk
Macken bredvid motellet strax utanför Linderöd(vid E22:an) har fått nytt liv igen, trodde att den skulle rivas men någon har öppnat upp bilaffär där nu.
För er som gillar "kultmackar"; kör till Harlösa! Den är fin den...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★