Tematråd: Bensinmackar

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Skandalöst! Priset har gått upp med en hel krona sedan Topcom var där för ett år sedan!
Bild
Bild

Stället är för övrigt till salu, om någon känner för att börja samla på gamla mackar ;)
(Den intilliggande kiosken följer med på köpet.)

Bild
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Den här macken i Bor(utanför Värnamo) är borta idag. Körde förbi där igår, tänkta stanna till och ta några bilder...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tidsringar. Tre nedlagda stationer inom 150 m. OK lades ner helt nyligen och var en stor station med butik och servicehallar. Byggt i någon slags sutterrängstil så det finns en våning bakom. Den jag misstänker kan vara äldst har nog några år på nacken. Den som är fik idag
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

[quote=""jpkrax""]Här kommer två bilder från Motala.
Klassisk arkitektur, lr hur.... :D
Bild

Bild[/quote]

Motalamacken är stilig. Jag var där och fotograferadeför några år sedan. En av de mer vackra bevarade svenska mackarna.

Bild
Senast redigerad av 1 pomada, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Det påminner mig om att jag ska ta en tur efter jobbet till spökmacken i södra Bohuslän... Jag åkte förbi den senast idag men orkade inte svänga inom och ta foton. Det är fyra år sen sist jag tog kort där och förfallet har bara ökat sedan dess.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Bensinmacken OK/Q8 sörberge ett minnes blott är nu på väg att jämans med marken,
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

Preem-macken vid gamla E4 genom Skånes Fagerhult stängdes i januari 2006. Vid mitt första besök i maj 2011 var den övergiven och svårt vandaliserad. Turerna kring rivning eller iordningsställande har varit många genom åren.

För ett par dagar sedan passerade jag samma plats igen och kunde konstatera att macken fortfarande står kvar, men har spikats igen omsorgsfullt. Det karaktäristiska veckade taket finns dock fortfarande kvar.

Det finns gott om bilder av macken på nätet. Mitt bidrag i sammanhanget finns på http://www.pbase.com/forsis/abandoned_petrol_1
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Några Skånska mackar:

Läste en artikel som var länkad på flashback att den f.d. macken vid väg 21 utanför Vinslöv skall rivas, läs mer här(den står fortfarande kvar):
"Nu ska hela rasket rivas"

Körde förbi denna mack utanför Sjöbo igår. Ser gammal ut och är lätt förfallen men är ej övergiven.
]kartlänk

Macken bredvid motellet strax utanför Linderöd(vid E22:an) har fått nytt liv igen, trodde att den skulle rivas men någon har öppnat upp bilaffär där nu.

För er som gillar "kultmackar"; kör till Harlösa! ;) Den är fin den...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Bild
Synd att den snart är borta,gamla OK falun,fast det är ju rätt logiskt när nästan allt gammalt som inte är falu rött tydligen ska rivas..
Bild

Bild
nån som är sugen på kaffe??
Senast redigerad av 1 johan h, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Bild

Bild

Bild
Skriv svar