Östersund

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Östersund

Inlägg av htiawe »

Vad är det som finns där, en gammal herrgård eller dylikt?
Användarvisningsbild
Fransjäger
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 13:11
Kontakt:

Inlägg av Fransjäger »

[quote=""htiawe""]Vad är det som finns där, en gammal herrgård eller dylikt?[/quote]

Se efter själv! Alternativt så använder du Google.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Kan ju tipsa om det gamla militärflygfältet "Fält 26" i Optand -som idag heter Östersund-Optand flygfält. Det råder fortfarande flygverksamhet där men det ska finnas lite militära rester kvar att se i form av flyglador, bunkrar och lite annat. Ta er en titt, har inte varit där själv.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Fransjäger
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 13:11
Kontakt:

Inlägg av Fransjäger »

[quote=""Saddam""]Kan ju tipsa om det gamla militärflygfältet "Fält 26" i Optand -som idag heter Östersund-Optand flygfält. Det råder fortfarande flygverksamhet där men det ska finnas lite militära rester kvar att se i form av flyglador, bunkrar och lite annat. Ta er en titt, har inte varit där själv.[/quote]

Lite öster om själva flygfält så hittar man en mindre by av hus som hör till skjutfältet, alla står tomma men var dock låsta när jag var där sist. Här finns sovplatser, ett större kök och matsal, kontor, diverse garage o.s.v.
Tar man sig in på själva området, då krävs att du har bil då det är några mil med skogsbilvägar, så ska det bl.a. finnas ett övergivet hotell och diverse militära objekt ute i skogarna. Dock så är det bommat och låst från Östersundshållet, men åker man däremot in ifrån vägen som går över Brynje, så kan det nog gå.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Fransjäger""]Jag antar att det är en rätt liten skara på detta forum som bor i/nära Östersund, och att de som är ute efter att förstöra inte orkar helt enkelt. Dessutom, så är det väldigt dumt att förstöra något här.[/quote]
Jag har sett vad folk har orkat göra 130 meter under markytan efter mycket riggande och besvär att ta sig ned... Vad folk orkar göra för att förstöra upphör aldrig att förvåna mig... Och att det vore väldigt dumt att förstöra något där lär väll knappast förhindra någon... Det är väldigt dumt att röka också, men det hindrar långt ifrån alla.
Användarvisningsbild
Mrshadow
Inlägg: 82
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 14:33
Kontakt:

Inlägg av Mrshadow »

[quote=""Fransjäger""]Lite öster om själva flygfält så hittar man en mindre by av hus som hör till skjutfältet, alla står tomma men var dock låsta när jag var där sist. Här finns sovplatser, ett större kök och matsal, kontor, diverse garage o.s.v.
Tar man sig in på själva området, då krävs att du har bil då det är några mil med skogsbilvägar, så ska det bl.a. finnas ett övergivet hotell och diverse militära objekt ute i skogarna. Dock så är det bommat och låst från Östersundshållet, men åker man däremot in ifrån vägen som går över Brynje, så kan det nog gå.[/quote]

Det där hotellet... ja inte är det Sheraton i vart fall, utan en del av de forna militära inkvarteringarna..
Nu finns verksamhet av privat karaktär i området, varför det inte är så bra att studsa runt där.. I övrigt är det långt mellan objekten, om man inte räknar med blindgångare :cool:
Just blindgångare är också orsak till att man inte längre får nyttja vägarna för exv rally-tävlingar. Och det är långa avstånd i det där området...
Användarvisningsbild
Fransjäger
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 24 okt 2010, 13:11
Kontakt:

Inlägg av Fransjäger »

Stämmer bra, det är inget ställe man spenderar smekmånaden på. Eller vem vet, ni gammalrävar här har säkerligen ingenting emot det! ;)
Som sagt så bör man ju ha bil innan man ger sig in på detta, och som Mrshadow säger så, håller er till vägarna...
Lycka till!
Skriv svar