Ludvika; Gamla Jerikogården

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

[QUOTE=benkar;53816]Min uppfattning är att vi moderatorer kan inte justera namn i trådtitlar helt appropå, vi kan enbart luta oss mot nedanstående.

Om trådstartaren här, i efterhand vill ha hjälp ändra namn på tråden, så kan vi givetvis hjälpa till :)

/benkar -Moderator

Personligen tycker jag ni borde få göra som ni vill med trådarna där man outar
mindre kända och oförstörda platser, men tyvärr blir det väll bara en stor luddig gråzon om vad som är vad,
då även de mest kända platserna är okända för många.
Ett alternativ är att som mod, via pm ifrågasätta trådskaparen om denne verkligen
tänkt på vad det innebär att hänga ut en relativt obesökt plats,
och sedan eventuellt ändra på trådtiteln efter överenskommelse.
Detta innebär ju givetvis massa extrajobb för er, men det är för en god sak.
Sedan vad som händer längre in i trådarna kanske inte går att göra något åt,
men då krävs det iaf mer än ett kik i main för att få reda på något.
Något mer än att hoppas på att alla läser FAQn (den heliga skrift ;) )borde iaf kunna göras.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""the watchman""]
benkar;53816 skrev:Min uppfattning är att vi moderatorer kan inte justera namn i trådtitlar helt appropå, vi kan enbart luta oss mot nedanstående.

Om trådstartaren här, i efterhand vill ha hjälp ändra namn på tråden, så kan vi givetvis hjälpa till :)

/benkar -Moderator

Personligen tycker jag ni borde få göra som ni vill med trådarna där man outar
mindre kända och oförstörda platser, men tyvärr blir det väll bara en stor luddig gråzon om vad som är vad,
då även de mest kända platserna är okända för många.
Ett alternativ är att som mod, via pm ifrågasätta trådskaparen om denne verkligen
tänkt på vad det innebär att hänga ut en relativt obesökt plats,
och sedan eventuellt ändra på trådtiteln efter överenskommelse.
Detta innebär ju givetvis massa extrajobb för er, men det är för en god sak.
Sedan vad som händer längre in i trådarna kanske inte går att göra något åt,
men då krävs det iaf mer än ett kik i main för att få reda på något.
Något mer än att hoppas på att alla läser FAQn (den heliga skrift ;) )borde iaf kunna göras.
Ho!

Vi moderatorer kan tyvärr omöjligen hålla reda på vilka ställen som är lämpliga, eller mindre lämpliga, vad det gäller att/om trådstartaren anger en kordinat/namn för en ruin alltför detaljerat, då vi inte vet vem som var där först osv...

Om man som forummedlem, tex du, ser en tråd om en plats som i dina ögon "avslöjar för mycket", kontakta trådstartaren, förklara din åsikt/varför, och jag gissar att du kan få ett svar som -"Oj, tänkte inte på det", be då trådstartaren att kontakta oss moderatorer, tex genom att anmäla sitt eget inlägg, och be oss ändra rubrik/städa upp, så gör vi det inom rimlig tid efter bästa förmåga :)

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""benkar""]
the watchman;53841 skrev:
Ho!

Vi moderatorer kan tyvärr omöjligen hålla reda på vilka ställen som är lämpliga, eller mindre lämpliga, vad det gäller att/om trådstartaren anger en kordinat/namn för en ruin alltför detaljerat, då vi inte vet vem som var där först osv...

Om man som forummedlem, tex du, ser en tråd om en plats som i dina ögon "avslöjar för mycket", kontakta trådstartaren, förklara din åsikt/varför, och jag gissar att du kan få ett svar som -"Oj, tänkte inte på det", be då trådstartaren att kontakta oss moderatorer, tex genom att anmäla sitt eget inlägg, och be oss ändra rubrik/städa upp, så gör vi det inom rimlig tid efter bästa förmåga :)

/benkar -Moderator
Jag förstår inte ens att denna diskussionen ska behöva äga rum gång på gång.
Här finns människor som frivilligt lägger ned en massa jobb, tid och pengar på vårt älskade forum. Men lik förbannat får de ta skit, gång på gång.

Om ni tror att ni istället skulle göra ett superjobb och helt fläckfritt jobb som administratör, så är jag nog rätt säker på att ni kan få en chans, eller vad säger du Benkar?


Och jag menar inte att man inte ska kunna säga vad man tycker, men jag tycker att tonen och inställningen mot dessa eldsjälar ofta blir lite väl dålig.
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

[quote=""Faniskogen""]

Jag förstår inte ens att denna diskussionen ska behöva äga rum gång på gång.
Här finns människor som frivilligt lägger ned en massa jobb, tid och pengar på vårt älskade forum. Men lik förbannat får de ta skit, gång på gång.

Om ni tror att ni istället skulle göra ett superjobb och helt fläckfritt jobb som administratör, så är jag nog rätt säker på att ni kan få en chans, eller vad säger du Benkar?


Och jag menar inte att man inte ska kunna säga vad man tycker, men jag tycker att tonen och inställningen mot dessa eldsjälar ofta blir lite väl dålig.[/quote]

Och vem har hackat på mod i denna tråd ?
Skriv svar