Ludvika; Gamla Jerikogården

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

alice-mae
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 23 sep 2009, 14:04
Kontakt:

Ludvika; Gamla Jerikogården

Inlägg av alice-mae »

Jag rekade lite inför en skräckfilmsinspelning (hobbyprojekt) och tvingade min pojkvän att ta mig till "läskiga ställen" i Ludvika. Bland annat besökte vi gamla jerikogården i Grangärde, och några industrilokaler i närheten.

Det var i gamla jerikogården, bland kvarglömda skor, förstörda lädersadlar och blöta veckotidningar från gud vet när, som jag insåg att det är UE. :D

Det blir ingen lång rapportering, bara några av bilderna jag tog på plats.
OBS! Bilderna är inte menade som dokumentation, utan mer spontant tagna med min mobilkamera bara för att jag blev så tagen av de ställen vi besökte.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

Men... Det står ju klart och tydligt vart det är !!
J***a trålare. Testa leta på något själv kanske ?

Btw så tycker jag Mod borde ta bort namnet från Trådtiteln...
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""nicke110""]häftigt ställe, vart i grangärde ligger det? Pm:a mig om du inte vill att folk ska se :) [/quote]

Eller inte Pm:a dig? Varför skulle TS låta dig se? Bidra med mer på det här forumet än tre inlägg där du fiskar tips så ökar dina chanser betydligt att någon skulle slänga till dig något ställe.
Och jag håller med föregående talare, bort med ortsnamn.
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""the watchman""]Men... Det står ju klart och tydligt vart det är !!
J***a trålare. Testa leta på något själv kanske ?

Btw så tycker jag Mod borde ta bort namnet från Trådtiteln...[/quote]

Min uppfattning är att vi moderatorer kan inte justera namn i trådtitlar helt appropå, vi kan enbart luta oss mot nedanstående.

Om trådstartaren här, i efterhand vill ha hjälp ändra namn på tråden, så kan vi givetvis hjälpa till :)

/benkar -Moderator

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449

2. Detaljerade uppgifter/kordinater kring platser/ruiner
Att vid diskussioner ange exakta kordinater/namn/plats för en ruin.. Den som besökt platsen i fråga och skriver inlägg/tråd/länk om platsen, är den som tar beslutet kring hur detaljerad informationen ska vara. Innan man skriver ut exakt vart det är, så kan man fundera i några minuter om det är lämpligt, eller inte, att skriva exakt var det är, men är givetvis upp till den aktuella besökaren/postaren att ta det beslutet.

Väljer den som besökt en plats/ruin och startat en tråd om det, att inte skriva ut exakt namn/plats/kordinat, så bör du som medlem, även om du råkar veta vart det är, inte avslöja namn/kordinat genom att ange det i ett svar/fråga. Använd i sådana fall istället PM-funktionen, för diskussioner kring mer detaljerad position/plats.
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""benkar""]Min uppfattning är att vi moderatorer kan inte justera namn i trådtitlar helt appropå, vi kan enbart luta oss mot nedanstående.

Om trådstartaren här, i efterhand vill ha hjälp ändra namn på tråden, så kan vi givetvis hjälpa till :)

/benkar -Moderator

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449

2. Detaljerade uppgifter/kordinater kring platser/ruiner
Att vid diskussioner ange exakta kordinater/namn/plats för en ruin.. Den som besökt platsen i fråga och skriver inlägg/tråd/länk om platsen, är den som tar beslutet kring hur detaljerad informationen ska vara. Innan man skriver ut exakt vart det är, så kan man fundera i några minuter om det är lämpligt, eller inte, att skriva exakt var det är, men är givetvis upp till den aktuella besökaren/postaren att ta det beslutet.

Väljer den som besökt en plats/ruin och startat en tråd om det, att inte skriva ut exakt namn/plats/kordinat, så bör du som medlem, även om du råkar veta vart det är, inte avslöja namn/kordinat genom att ange det i ett svar/fråga. Använd i sådana fall istället PM-funktionen, för diskussioner kring mer detaljerad position/plats.[/quote]

"The Code? You're pirates. Hang the Code, and hang the rules! They're more like guidelines anyway!"
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""62explore""]"The Code? You're pirates. Hang the Code, and hang the rules! They're more like guidelines anyway!"[/quote]

Du får vara tydligare...

/B
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""benkar""]Du får vara tydligare...

/B[/quote]

Det var avsett som ett humoristiskt inslag i debatten. Citerat från Pirates of the... filmerna med bland andra Johnny Depp och Kiera Knightley. Lysande skådespelarinsatser i en kritikerrosad serie filmer som utspelar sig i en svunnen tid.
Citatet avsåg påtala att jag tycker att hänvisningar till kodex och regler är allmänt tråkiga. Var detta tydligt nog? Jag kan vara ännu mera akademisk och formell i min framställan om så önskas. Bästa akademikersvenskan vettu...
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""62explore""]Det var avsett som ett humoristiskt inslag i debatten. Citerat från Pirates of the... filmerna med bland andra Johnny Depp och Kiera Knightley. Lysande skådespelarinsatser i en kritikerrosad serie filmer som utspelar sig i en svunnen tid.
Citatet avsåg påtala att jag tycker att hänvisningar till kodex och regler är allmänt tråkiga. Var detta tydligt nog? Jag kan vara ännu mera akademisk och formell i min framställan om så önskas. Bästa akademikersvenskan vettu...[/quote]

Vi Moderatorer vandrar ständigt i ett minerat träsk, fullt av både pirater och nationella flottstyrkor, om vi är för snäva i modererandet så får vi skit för det, om vi är för lössläppta så får vi skit för det, från olika håll, beroende på vilken sida den drabbade hör till.

Hade jag i det här fallet ändrat ärenderaden hade några skrikigt "STASI-metoder!", och ändrar jag inte, så skulle andra skrika "Fegt/fel!"

Att hänvisa till kodex och regler är då det vi Moderatorer har att luta oss mot, hur tråkigt det än är, ungefär samma sak som FN, Poliser och andra som har till uppgift till att hålla ordning, har att luta sig mot.

Den stora massan av medborgare/medlemmar accepterar kodex och regler i samhället/forumet de är aktiva i, det är som det är, men så finns det pirater och andra som upprör sig över det mesta, och söker strid/inte accepterar det regelverk som finns.

/benkar -Moderator
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""benkar""]Vi Moderatorer vandrar ständigt i ett minerat träsk, fullt av både pirater och nationella flottstyrkor, om vi är för snäva i modererandet så får vi skit för det, om vi är för lössläppta så får vi skit för det, från olika håll, beroende på vilken sida den drabbade hör till.

Hade jag i det här fallet ändrat ärenderaden hade några skrikigt "STASI-metoder!", och ändrar jag inte, så skulle andra skrika "Fegt/fel!"

Att hänvisa till kodex och regler är då det vi Moderatorer har att luta oss mot, hur tråkigt det än är, ungefär samma sak som FN, Poliser och andra som har till uppgift till att hålla ordning, har att luta sig mot.

Den stora massan av medborgare/medlemmar accepterar kodex och regler i samhället/forumet de är aktiva i, det är som det är, men så finns det pirater och andra som upprör sig över det mesta, och söker strid/inte accepterar det regelverk som finns.

/benkar -Moderator[/quote]

Håller på dig Benkar, ta det inte personligt! Klart man inte ska gapa ut på en gång var det ligger. om det är ett okänt å orört ställe. Om man sköter sånt så får stället vara i fred från illgärningsmän å dito kvinnor :D så länge som möjligt. Ett UE ställe är inget UE ställe längre om det går typ turistbussar dit med sprayburksfolket.
Junkman
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 13:42

Inlägg av Junkman »

[quote=""Topcom""]Håller på dig Benkar, ta det inte personligt! Klart man inte ska gapa ut på en gång var det ligger. om det är ett okänt å orört ställe. Om man sköter sånt så får stället vara i fred från illgärningsmän å dito kvinnor :D så länge som möjligt. Ett UE ställe är inget UE ställe längre om det går typ turistbussar dit med sprayburksfolket.[/quote]
Håller med till 100%, man bör hålla truten vad ställen ligger det finns nämligen sprejfolk med bagen full av burkar som vill åka dit å "signera". Det finns "slå sönder allting" folk som har bagen full av hammare, yxor å kofötter som vill "påskynda" förfallet. Det finns "tjuvfolket" som vill åka å plocka med sig allt som går att tjäna pengar på. Jag är ganska säker på att en del av dessa personer kikar in här för att få ett tipps om nya platser :( .
Skriv svar