Bilkyrkogården i Morkarla

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Birkan
Inlägg: 24
Blev medlem: fre 06 maj 2011, 21:05

Bilkyrkogården i Morkarla

Inlägg av Birkan »

Tja!

Är ny här på forumet och jag vet att man inte ska ställa frågor om vart platser ligger det första man gör. Men jag är VÄLDIGT intresserad av att få reda på vart bilkyrkogården i Morkarla ligger.. Så skulle någon kunna skicka ett PM till mig med plats eller åtminstone någon ledtråd skulle jag bli väldigt glad!
Tänkte stanna till på Ramhäll på vägen också å ta lite schyssta bilder så kommer det upp lite bilder på både Ramhäll å bilkyrkogården om jag lyckas hitta den!

Mvh/ Birkan
Användarvisningsbild
Älgben
Inlägg: 341
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 12:40
Kontakt:

Inlägg av Älgben »

Tyvärr så är den skroten rensad på fordon, detta skedde någon gång i höstas.
Men gruvan i Ramhäll finns kvar och sen så är det inte så långt till Dannemora heller.
Användarvisningsbild
Birkan
Inlägg: 24
Blev medlem: fre 06 maj 2011, 21:05

Inlägg av Birkan »

Okey, Jag hörde något om att dom skulle börja rensa ut i september 2010, Men eftersom att det var så mkt snö i vintras så lär dom väl inte kunnat få ut så många bilar? Ramhäll har jag varit i tidigare och kikat, dock utan kamera. Men den åker med idag. :)

Är det någon som varit vid "kyrkogården" på senare tid som kan bekräfta att den är tömd?

/Birkan
Användarvisningsbild
Birkan
Inlägg: 24
Blev medlem: fre 06 maj 2011, 21:05

Inlägg av Birkan »

Dannemoragruvorna har dom ju förövrigt börjat öppna igen så där känns det dumt att kliva in, :p
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Birkan""]Okey, Jag hörde något om att dom skulle börja rensa ut i september 2010, Men eftersom att det var så mkt snö i vintras så lär dom väl inte kunnat få ut så många bilar? Ramhäll har jag varit i tidigare och kikat, dock utan kamera. Men den åker med idag. :)

Är det någon som varit vid "kyrkogården" på senare tid som kan bekräfta att den är tömd?

/Birkan[/quote]

Den är tömt sånär som på några bilar å traktorer å bergningsbilen. Junkman här på forumet var förbi för bara nån vecka sedan.

Så här såg det ut i november 2010: http://www.topcom.vedette.se/#20.32
obafgkm
Inlägg: 29
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 14:48

Inlägg av obafgkm »

Har någon tagit några bilder där innan det blev rensat?
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""obafgkm""]Har någon tagit några bilder där innan det blev rensat?[/quote]

Finns i Benkars album samt i mina bilder bl.a
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""obafgkm""]Har någon tagit några bilder där innan det blev rensat?[/quote]
Läs i denna tråd: [LÄNK] (sidan 87 och en bit framåt)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Birkan
Inlägg: 24
Blev medlem: fre 06 maj 2011, 21:05

Inlägg av Birkan »

Jo, var förbi en sväng igår.. Det enda som fanns kvar var en halvgammal lastbil.. :/ Men blev en sväng till Ramhäll och 2 andra intressanta byggnader iaf, :) Bilder kommer upp under dagen. :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Att "Morkarla/Östanå-skroten" försvann är minst sagt tråkigt, den var ju helt underbart charmig :mad:

Sommar

Vinter

Vinterkväll

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar