Ödeskola

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Luntis
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 21 dec 2010, 14:07

Ödeskola

Inlägg av Luntis »

Tänkte dela med mig av lite bilder från ett besök i ödeskolan i Boråstrakten... Fastän både kompis och sambo har varit där innan fick vi åka runt i timmar innan vi hittade det.
Då besöket inte planerat blev det iPhonebilder. Men det är bättre än inget!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Luntis
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 21 dec 2010, 14:07

Inlägg av Luntis »

Fler bilder...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Luntis
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 21 dec 2010, 14:07

Inlägg av Luntis »

Ännu fler bilder...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Bidrar med denna skola som ska rivas i sommar. I den större byggnaden gick jag årskurs 4,5 och 6 1970-72, så det är ju speciella känslor med just Sättraskolan i Hagfors. De har redan rivit flera byggnader kring denna, som dessutom var mycket yngre. Byggnaderna för årskurs 1,2 och 3 revs i vintras och åk 2 och åk3 byggdes 69-70 då vi sextiotalister var många. De byggnaderna blev bara 40år innan de försvann och jag hann tyvärr inte åka hem och ta kort :( Allt detta för att barnkullarna blir mindre och att de byggt en helt ny centralskola i den värmländska bruksorten.

Några fler bilder här: http://www.topcom.vedette.se/#33.0
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Topcom, redigerad totalt 0 gånger.
FraterFrag
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 19 okt 2010, 00:42

Inlägg av FraterFrag »

Härliga bilder, påminner mig om barndomens skola (född 1961), tegel och långa korridorer... Jag måste dock erkänna att hade jag tagit mig in i denna skola så hade jag ignorerat de två buden för Urban Exploration och tagit med mig trampsymaskinen hem! Skolan skall ju ändå rivas, och då är det i praktiken fritt fram för souvenirer... :)
hex
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 20 okt 2013, 20:09

Inlägg av hex »

Skolan håller på att rivas nu :( . Ett spännande ställe som tyvärr går i graven......
Skriv svar