Ytterligare en "vad är det här?" fråga...

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Ytterligare en "vad är det här?" fråga...

Inlägg av Akrylamid »

Japp, min första "vad är det här?" tråd är ett faktum... Jag stötte på detta i närheten av ett anrikningsverk. Det ser ut som en avancerad variant av jordkällare... Vad är det egentligen?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Ytterligare en "vad är det här?" fråga...

Inlägg av Grishnac »

Kan det vara en pumpstation? Den lilla skylten på järnstolpen längst ner till höger på den första bilden ser ut som en sådan stolpe som brukar märka ut avlopp och vattenledningar......åtminstone inbillar jag mig att det är sådana.
Det ligger ju också någon röd byggnad uppe på kullen, där har jag också vibbar av pumpstation eller något vattenrelaterat åtminstone.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Jag är lite osäker på hur de var men om de är samma ställe som jag tänker på är jag nästan hundra att det var "vattentorn" för byn.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""kristofer""]Jag är lite osäker på hur de var men om de är samma ställe som jag tänker på är jag nästan hundra att det var "vattentorn" för byn.[/quote]
De är inte så långt borta från Ludvika. Du skriver "det var vattentorn". De är inte i bruk längre?
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Akrylamid""]De är inte så långt borta från Ludvika. Du skriver "det var vattentorn". De är inte i bruk längre?[/quote]

Nädå de ska vara i drift ännu, var bara osäker på om hur de sa när vi var på besök i trakterna. Fick ju ett konkret svar men det var inte intressant så jag glömde det, men svaga minnet säger vattentorn.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Vi har ett liknande här hemma, vet inte exakt funktion men hörde något om pumpstation för hjälptryck till det lokala vattentornet.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Där ser man. Tackar tackar.
Skriv svar