Hossmo-husets historia (Kalmar)

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tiagirl
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 01 maj 2011, 21:34
Kontakt:

Hossmo-husets historia (Kalmar)

Inlägg av Tiagirl »

Det är så vackert huset och så tråkigt övergivet. Östra Småland har varit där och pratat med en av ägarna och det får en att vilja veta mera, se foton hur det var engång!

Artikeln från Östran och här är mina skymningsfoton från huset utanför Kalmar.
Ruin-romantiker, geocaha're och inventerare av gamla torpväxter! Mina foton finns här . Mest Småland och Öland.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Kul läsning, tack för länken.
Mats
Inlägg: 88
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 17:12
Kontakt:

Inlägg av Mats »

Ska ev. åt de trakterna i helgen, fina bilder !!
Mats
http://www.idrottsplats.se
Svensk idrottsplatsnostalgi
Uppåner
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 17:05

Inlägg av Uppåner »

Tack för länkarna!
Har många gånger åkt förbi huset i fråga, tyckt det är vackert och funderat en hel del över hur det kommer sig att ingen engagerar sig det. Nu vet jag.
Sen måste jag säga att din blogg är än mer intressant.
Bilderna från Karsamåla Djur&Blomsterpark facinerade mig. Jag är uppvuxen i de trakterna men hade inte en aning om ställets existens vilket känns otroligt märkligt med tanke på hur omtalat det ändå verkade vara. Vidare fick jag nästan en liten tår i ögat, vilket ställe! Så många drömmar, så mycket glädje, så mycket arbete och omsorg som för inte så länge sedan utspelats här men som nu är nästan helt ett med naturen igen. Ledsamt pånågot vis.
Igen, tack :)
Användarvisningsbild
Tiagirl
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 01 maj 2011, 21:34
Kontakt:

Inlägg av Tiagirl »

Karsamåla är helt otroligt...och så sorgligt...jag ville ta varende skamfilad träfigur under armen och gräva upp dom få ovanliga växter som finns kvar. Tycker det är hemskt att det bara tynar bort. :(
Ruin-romantiker, geocaha're och inventerare av gamla torpväxter! Mina foton finns här . Mest Småland och Öland.
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

Nu är huset (del av Hossmo gård) till salu! För 600,000,- (acceptpris) får man sitt alldeles egna UE-objekt! Enligt mäklaren får man även ett "utmärkt exponeringsläge i och med den nya sträckningen av E22"... Mäklaren nämner även att "Mangårdsbyggnaden är i behov av renovering." Kanske något av ett understatement...
Nihil sub sole novum est
Skriv svar