Ödetomten vid Coop Forum Borlänge

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Ödetomten vid Coop Forum Borlänge

Inlägg av Norrhyttan »

Jag vet att det finns mycket folk från södra Dalarna här. Själv är jag tämligen nyinflyttad (för fem år sedan), så jag har inte så mycket koll bakåt i tiden.
Därför frågar jag, vet någon vad som legat på den tomma tomten precis norr om Coop Forum och Byggmax i Borlänge?
Tomten är delvis asfalterad med ett antal husgrunder kvar. Syns jättebra på hitta.se (eller Eniro för den delen) om man söker sig fram till Coop Forum Borlänge.

Varje gång jag åker förbi blir jag nyfiken. Ingen jag frågar minns.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Norrhyttan""]Jag vet att det finns mycket folk från södra Dalarna här. Själv är jag tämligen nyinflyttad (för fem år sedan), så jag har inte så mycket koll bakåt i tiden.
Därför frågar jag, vet någon vad som legat på den tomma tomten precis norr om Coop Forum och Byggmax i Borlänge?
Tomten är delvis asfalterad med ett antal husgrunder kvar. Syns jättebra på hitta.se (eller Eniro för den delen) om man söker sig fram till Coop Forum Borlänge.

Varje gång jag åker förbi blir jag nyfiken. Ingen jag frågar minns.[/quote]

Själv har jag bott i Leksand hela mitt liv men flyttade hit till Borlänge för ett år sedan för studier, så har inte rört mig speciellt mycket i mitt liv precis :)

Men jag har faktiskt också funderat på just detta.
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Jag har bott i Borlänge hela mitt liv, men kan inte komma på direkt vad det är som legat där. Det var inget ställe man besökte iaf. Jag får för mig att det kan ha något med vägverket att göra...nån uppställningsplats eller påfyllning av sand eller liknande, men jag kan va ute och cykla helt också.. :P
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""moraldk""]Jag har bott i Borlänge hela mitt liv, men kan inte komma på direkt vad det är som legat där. Det var inget ställe man besökte iaf. Jag får för mig att det kan ha något med vägverket att göra...nån uppställningsplats eller påfyllning av sand eller liknande, men jag kan va ute och cykla helt också.. :P [/quote]

På något sätt känns det som något sådant. Jag har något svagt svagt minne av att det varit några "halva rör" där som hangarer eller liknande, men det var så otroligt länge sedan.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

Nästa gång jag är i krokarna ska jag kliva ur bilen och gå runt och jaga ledtrådar.... :)
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Fikman
Inlägg: 52
Blev medlem: mån 15 mar 2010, 18:55

Inlägg av Fikman »

Vägverket hade en depå där, var både pesonalbaracker och även en gruslada
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Fikman""]Vägverket hade en depå där, var både pesonalbaracker och även en gruslada[/quote]Låter som en trolig förklaring, speciellt som andra varit inne på det spåret.
Vet du när det försvann? Av spåren att döma skulle jag gissa på 20 år sedan.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
slaggen
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 19 mar 2011, 18:55

Inlägg av slaggen »

[quote=""Norrhyttan""]Låter som en trolig förklaring, speciellt som andra varit inne på det spåret.
Vet du när det försvann? Av spåren att döma skulle jag gissa på 20 år sedan.[/quote]

Det är inte 20 år sedan, om jag inte minns helt fel var det kring 2004 som de rev i samband med att man tänkte bygga ut Coop.
Naturen är duktig på att ta tillbaka mark.
Fikman
Inlägg: 52
Blev medlem: mån 15 mar 2010, 18:55

Inlägg av Fikman »

[quote=""slaggen""]Det är inte 20 år sedan, om jag inte minns helt fel var det kring 2004 som de rev i samband med att man tänkte bygga ut Coop.
Naturen är duktig på att ta tillbaka mark.[/quote]

Har för mig att det var 02-03 ca
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""slaggen""]Det är inte 20 år sedan, om jag inte minns helt fel var det kring 2004 som de rev i samband med att man tänkte bygga ut Coop.
Naturen är duktig på att ta tillbaka mark.[/quote]Då gick det fort i början, för jag flyttade upp till Dalarna 2006, och då såg det precis lika bedagat ut som idag.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Skriv svar