Kristianstadsbyggen

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Kristianstadsbyggen

Inlägg av bruce »

Kristianstadsbyggen hade ett område för lager, parkering, bränsledepå m.m. i Kristianstad som revs för ett par år sedan. Detta är bilden kort innan rivningen.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1238151_page0.html
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Dessa byggnader har jag inga minnen utav, ändå har jag besökt Kristianstad ett hundratal gånger. Känner dock igen höghusen i bakgrunden, är detta i närheten av den rivningshotade gamla skolan?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Sv: Kristianstadsbyggen

Inlägg av bruce »

När man kör över järnvägsviadukten (Snapphanevägen) ut mot högskolan i Kristianstad från Sommarlust-hållet så låg det på höger sida innan järnvägen. Adressen är sommarlustvägen - sök på koordinater 56.04202, 14.15953 på kartor.eniro.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ja det var grusplanen där precis som jag misstänkte... tackar för dessa gamla bilder.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""bruce""]Kristianstadsbyggen hade ett område för lager, parkering, bränsledepå m.m. i Kristianstad som revs för ett par år sedan. Detta är bilden kort innan rivningen.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1238151_page0.html[/quote]

Trevliga bilder, dom gamla bensinpumparna hade man ju inte bangat för o ha som trädgårdsprydnader ist för att dom skulle gå till skrot :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Bruce: du får hemskt gärna lägga upp fler Kristianstadsbilder. Råkar du ha bilder från t.ex. Gasverket?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Inlägg av bruce »

Har inget mer just nu men ska så fort vädret blir bättre fotografera en del hus i Åhus- och Kristianstadsområdet. Har du tips om några guldkorn så dra gärna iväg ett PM så kanske jag kan komplettera listan ;)

[quote=""Saddam""]Bruce: du får hemskt gärna lägga upp fler Kristianstadsbilder. Råkar du ha bilder från t.ex. Gasverket?[/quote]
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Den där tomten minns jag från min första ordentliga UE-sommar! :) Ahh, då var allting nytt och man tog sig fram med lokaltrafiken...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar