Tips på övergivna platser i Göteborg?

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Tips på övergivna platser i Göteborg?

Inlägg av skymning »

Har blivit tillfrågad att fota en tjej till ett musikprojekt nere i Göteborg om ett par veckor. Både hon och jag gillar gamla hus och övergivna platser, så vi tänkte köra på det temat i bilderna. Problemet är att jag knappt alls har varit i Göteborg och har sjukt dålig koll på vad som finns där och i områdena däromkring. Har sökt runt en massa på nätet, även i det här forumet, men många sidor känns väldigt ouppdaterade, så jag tänkte att det kan vara värt att be om tips också från folk som har besökt något relativt nyligen. Jag har tyvärr inte direkt mycket tid att åka runt och undersöka när jag väl kommer dit. Är det någon som har några sjyssta tips om ställen på rak arm, behöver inte alls vara svårt att ta sig in i eller hitta (förstår att folk här inte vill dela med sig av vad som helst), så skulle jag vara extremt tacksam! Gamla lagerlokaler, byggnader och hus i allmänhet, det mesta är av intresse tror jag.
Senast redigerad av 7 skymning, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Om du ägnar dig lite tid till att söka i forumet så ska du hitta.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

Ja, det gör jag alldeles säkert. Håller på för fulla muggar och har hittat jättemånga intressanta objekt här som jag tänker kolla upp mer info kring, men tänkte att det kunde vara intressant att dra igång en aktuell diskussion. Synd att det verkar vara så många nya medlemmar som blir negativt mottagna här.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""skymning""]Ja, det gör jag alldeles säkert. Håller på för fulla muggar och har hittat jättemånga intressanta objekt här som jag tänker kolla upp mer info kring, men tänkte att det kunde vara intressant att dra igång en aktuell diskussion. Synd att det verkar vara så många nya medlemmar som blir negativt mottagna här.[/quote]

Enkelt svar på det.

Fråga inte efter objekt på ett publikt forum så slipper du de sura kommentarerna/svaren.
Det är detta som i 99 fall av 100 renderar i "dålig feedback".
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

Tycker hela forumet verkar vara fullt med öppen information om diverse platser och hur man hittar dem, så jag förstår inte varför just min fråga stack någon i ögonen, men visst, förlåt om jag bröt mot någon outtalad forumregel. :/
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

En moderator är för övrigt fri att stänga tråden för min del, I don't mind.
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

[quote=""skymning""]Har blivit tillfrågad att fota en tjej till ett musikprojekt nere i Göteborg om ett par veckor. Både hon och jag gillar gamla hus och övergivna platser, så vi tänkte köra på det temat i bilderna. [/quote]

Tips: Bangatan 10 i Göteborg. Detta är ingen övergiven plats, men kanske ändå passar på ert tema.

Bangatan 10 är ett av Göteborgs allra sista bostadskvarter med karaktär av förfall. Utredningar pågår om huset ska rivas eller rustas upp. Gör gärna en googlesökning på "Bangatan 10 Göteborg", så får du en omfattande träfflista.

Om du går in på gården och fotograferar så är det lämpligt att vara uppmärksam på de boendes reaktioner. Om någon hävdar att det är privat mark så är det lugnast att gå därifrån utan diskussioner.
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

Ser jättefint ut. Tack för tipset!
Användarvisningsbild
62explore
Inlägg: 393
Blev medlem: tis 16 jun 2009, 09:03

Inlägg av 62explore »

[quote=""skymning""]Tycker hela forumet verkar vara fullt med öppen information om diverse platser och hur man hittar dem, så jag förstår inte varför just min fråga stack någon i ögonen, men visst, förlåt om jag bröt mot någon outtalad forumregel. :/[/quote]

Om hela forumet är fullt med öppen information så bör man väl kunna hitta det man söker utan att behöva fråga?
http://www.62explore.pixbox.se
http://www.flickr.com/photos/62explore/

-Sigmund Freud had an irrational fear of the number 62
skymning
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 03 apr 2012, 12:25

Inlägg av skymning »

Ok, jag fattade poängen redan i det första inlägget, men som sagt: "Har sökt runt en massa på nätet, även i det här forumet, men många sidor känns väldigt ouppdaterade, så jag tänkte att det kan vara värt att be om tips också från folk som har besökt något relativt nyligen." och om ni inte tycker att det här inlägget hör hemma på forumet kan någon som har makten ta bort det, eller så kan ni bara låta bli att svara?
Senast redigerad av 3 skymning, redigerad totalt 0 gång.
Skriv svar