Konstiga master och hus vid *****mossen!

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
flowlops
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 maj 2012, 17:45
Kontakt:

Konstiga master och hus vid *****mossen!

Inlägg av flowlops »

Här kommer en liten historia om vad jag hittade idag!

Tog cykeln med en polare idag och cyklade upp vid ****mossen och runt i området, när jag sedan stod uppe på "sopptippen" så ser jag en mast mitt i skogen några km bort. Det första jag tänker är en typisk radio mast som brukar sitta över skyddsrum eller bunkrar i skogar. Så jag och min kompis letade upp en väg som kunde ta oss dit, efter att ha hittat en bra väg så kommer vi upp till masten vi då såg uppe på tippen.

Men väl uppe så ser vi 4 andra master som ser likadana ut, då började man undra lite mer vad det vad. Vid den första masten så var det ett litet hus med avslitna kablar och en parabol. Bakom masten så var det en annan mast. Sen så gick vi till den andra masten som låg lite längre upp (några meter), väl uppe så ser man tydligt *****mossenmasten (Teracoms mast). Sedan vid den 3 masten så såg det ut som någon höll på att bygga, eftersom det var en trä "brygga" av något slag ut placerad bredvid mast 3. Där var det med avslitna kablar och uppe i masten så hängde det sladdar.

Sen när vi hade sett allt så drog vi ner på en annan liten väg tills vi kommer till ett grönt hus (1 minut från masterna). På huset står det "explosiv vara" och en skylt där det står att det var ett skyddsobjekt, man fick inte fotografera eller vara där utan tillstånd. Dörrarna var väldigt låsa och det var nog 2 dörrar på framsidan. Sen några meter från platsen var det ett likadant hus, och mellan husen lite längre in så var det en igenbommad dörr (eller port) in till ett berg (Stora plankor emellan). Så vad är allt detta, hänger det ihop eller är det olika saker. Och varför två hus där det står "explosiv vara" och skyddsobjekt?

[url=http://*******/]Bilderna från dagen[/url]

Edit// Vänligen läs forumets hederskoder innan postning...

/benkar -Moderator
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten är ingen sak, det är en känsla.
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""flowlops""]På huset står det "explosiv vara" och en skylt där det står att det var ett skyddsobjekt, man fick inte fotografera eller vara där utan tillstånd. Dörrarna var väldigt låsa och det var nog 2 dörrar på framsidan. Sen några meter från platsen var det ett likadant hus, och mellan husen lite längre in så var det en igenbommad dörr (eller port) in till ett berg (Stora plankor emellan). Så vad är allt detta, hänger det ihop eller är det olika saker. Och varför två hus där det står "explosiv vara" och skyddsobjekt?

[url=http://****/]Bilderna från dagen[/url][/quote]

Ja du, det står antagligen att det är Skyddsobjekt just för att det är ett skyddsobjekt kanske? Du kan inte lägga samman att skyddsobjekt, explosiv vara och grönt betonghus kanske är lika med ett av försvarsmaktens ammunitionsförråd?

Och fotoförbudet sket du tydligen i det med.
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: editerat länk
Användarvisningsbild
flowlops
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 05 maj 2012, 17:45
Kontakt:

Inlägg av flowlops »

[quote=""Avery""]
Och fotoförbudet sket du tydligen i det med.[/quote]
Som alla andra tusen UE upptäckare gör. Är bara nyfiken.
Senast redigerad av 1 flowlops, redigerad totalt 0 gånger.
Friheten är ingen sak, det är en känsla.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""flowlops""]Som alla andra tusen UE upptäckare gör. Är bara nyfiken.[/quote]

Fatta vad en SO-skylt betyder!!
Med andra ord, lär dig läsa!!
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""flowlops""]Som alla andra tusen UE upptäckare gör. Är bara nyfiken.[/quote]

SO kan diskuteras på andra forum, men inte här.

Läs punkt 4 här: http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=2449

/benkar -Moderator
ironfist
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 08 apr 2012, 11:33

Inlägg av ironfist »

Haha! Så killen är så tokig att han postar samma post+länk både på Flashback och här?!
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""ironfist""]Haha! Så killen är så tokig att han postar samma post+länk både på Flashback och här?![/quote]

Kanske skall fundera på vad man lägger ut!
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Högmasten är också SO men där råder det inget fotoförbud. Kanske lite svårt att hävda fotoförbud för en 335m hög mast som syns milsvida omkring.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Penfold""]Högmasten är också SO men där råder det inget fotoförbud. Kanske lite svårt att hävda fotoförbud för en 335m hög mast som syns milsvida omkring.[/quote]

Nja, beror ju på...
Konstruktionssekretess t.ex.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
ironfist
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 08 apr 2012, 11:33

Inlägg av ironfist »

[quote=""Penfold""]Högmasten är också SO men där råder det inget fotoförbud. Kanske lite svårt att hävda fotoförbud för en 335m hög mast som syns milsvida omkring.[/quote]

Nej visst, men några av byggnaderna han fotograferade har fotoförbud.
Skriv svar