Konstiga master och hus vid *****mossen!

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""ironfist""]Nej visst, men några av byggnaderna han fotograferade har fotoförbud.[/quote]

Ja, FY FY så får man inte göra ju...... :o

Är förresten en reporter från SR (tror jag), som är åtalad för att
ha beträtt och fotat ett skjutfält här hemmavid....
Jodå, skyltning fanns men den var SÅÅÅ liten så... :rolleyes:
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

De andra byggnaderna märkta SO säger jag ingenting om. Är det SO med fotoförbud så är det så därmed basta. Respektera skyltningen för det är inte skyltat på rent jävelskap.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Visst ska man respektera skyltarna. Kan ju ändå bli fel. Tydligen har jag ett skyddsobjekt precis utanför sovrumsfönstret. Finns många lokala historier om hur buspojkar lyckats ta sig ner osv.Trodde det var civilt ( finns inga skyltar) och la upp en tråd. Tack vare snabbe bunkrologen försvann tråden nästan omedelbart... :) Det tackar jag för
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Till saken hör ju också att de flesta Skyddobjekt är i sig själva inte särskilt spännande eller intressanta. Jag menar, hur kul är egentligen en grön "betongklump" eller en vanlig fackverksmast med en likaledes grön "bongotrumma"..?

Ibland tycker jag att fotoförbudet har använts lite väl slentrianmässigt, då det egentligen inte är anläggningen som sådan som är/borde vara hemlig, utan snarare dess förekomst, placering och riktning. Även lede fi borde vara tämligen ointresserad av ett helt fotoalbum på en massa gröna betonghus eller en massa gröna sektorantenner. Men kan de däremot få en karta som visar vara alla sådana finns och hur de eventuellt är förbundna med varandra, så hamnar det hela i ett heeeelt annat läge.

Därför finns det absolut ingen anledning att bryta mot fotoförbudet, de flesta SO är inte särskilt intressanta ändå och det är isåfall mycket viktigare för vår hobby att ha en bra relation till försvarsmakten, polisen etc. Så fotoförbud skall respekteras, det finns ingen anledning till något annat!
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

På mitt jobb har jag inne på kontoret ett SO med fotoförbud. Det är en vital installation som är viktig för samhället. Jag tänker inte vidare gå in på vad det är, men det skulle aldrig komma ifråga att fotografera installationen även om jag så hade tillträde dit. Skulle bilder därifrån komma ut skulle det rent teoretiskt kunna vålla skada.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Skriv svar