UE i Strängnäs

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Nicko
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 15:42

UE i Strängnäs

Inlägg av Nicko »

Låt oss göra den här tråden till Strängnäs officiella UE-tråd!

Kom med tips om bergrum, övergivna byggnader.. Ja fan, allt som har med UE att göra som ligger i kommunen.

Strängnäs har massor av militära områden, så det borde finnas mycket att utforska. Sen finns det säkert mer, som inte är militärt.
Kom med tips, bilder och förslag!

MVH
Nicko
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

[quote=""Nicko""]Låt oss göra den här tråden till Strängnäs officiella UE-tråd!

Kom med tips om bergrum, övergivna byggnader.. Ja fan, allt som har med UE att göra som ligger i kommunen.

Strängnäs har massor av militära områden, så det borde finnas mycket att utforska. Sen finns det säkert mer, som inte är militärt.
Kom med tips, bilder och förslag!

MVH
Nicko[/quote]

det finns en kontorsbyggnad vid gamla regementet som är övergiven, men totalt vandaliserad och nerklottrad, men ganska kul ställe ändå!
var där i somras, det borde stå kvar och inte va några arbetare där. :)
Brum brum åka moped det är kul.
Användarvisningsbild
Linus9400
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 20:28
Kontakt:

Sv: UE i Strängnäs

Inlägg av Linus9400 »

för er som bor i strängnäs. FÖR FAN LYFT PÅ ARSLET!!!!!!!!!!!
det finns ju massvis där! det är ju förfan bara gå ut o titta och leta så kommer ni hitta något! finns ju massa militärt där! sen kan ni börja skriva och visa :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Linus9400""]för er som bor i strängnäs. FÖR FAN LYFT PÅ ARSLET!!!!!!!!!!!
det finns ju massvis där! det är ju förfan bara gå ut o titta och leta så kommer ni hitta något! finns ju massa militärt där! sen kan ni börja skriva och visa :) [/quote]

Enklare och mindre fysiskt ansträngande än att vandra runt på måfå -"för er som bor i strängnäs. FÖR FAN, LÄR ER GOOGLA!!!!" ;)

Är i mina ögon dumt att "skrika" till forummedlemmar med versaler, bättre att i sansad/trevlig ton tipsa om att man kan hitta mycket genom att lägga några timmar på "Googlande", och andra sökningar på "nätet", när man väl kommit på hur skriva sina sökord, så dyker det upp en hel del spännande :)

/B
FarbrorFabrik
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 15:20

Inlägg av FarbrorFabrik »

[quote=""benkar""]Enklare och mindre fysiskt ansträngande än att vandra runt på måfå -"för er som bor i strängnäs. FÖR FAN, LÄR ER GOOGLA!!!!" ;)

Är i mina ögon dumt att "skrika" till forummedlemmar med versaler, bättre att i sansad/trevlig ton tipsa om att man kan hitta mycket genom att lägga några timmar på "Googlande", och andra sökningar på "nätet", när man väl kommit på hur skriva sina sökord, så dyker det upp en hel del spännande :)

/B[/quote]

Jag tycker snarare att det är dumt att ha åsikter om hur människor talar. Det här är inte mormors adventsfika, och man behöver inga tillrättavisningar över borddskicket. Versalerna var ju dessutom skrivna i skämtsam ton.

Vad gäller sökeriet så beror det, enligt min erfarenhet, mycket på vilken typ av objekt man intresserar sig för. Bergrum stöter man mindre sällan på genom att söka IRL. Ödetorp är å andra sidan svåra att hitta på nätet. Google tycker jag är det minst effektiva verktyget på nätet numera. Byggnadsvårdsföreningens gula lista, Trafikverkets säljlista, Fortifikationsverkets dito och de sidor som järnvägsentusiaster rör sig på är några tips. Idrotsplats.se är en kul sida som gjort en udda och väldigt omfångsrik karläggning av gamla idrottsplatser i främst Småland, men också övriga Sverige. Nestor Jörnmarks kommentarsfält kan ge något ibland (eftersom de obildade vildar som skriver där inte lärt sig reglementet kring outning) osv. Samma sak gäller för hans sida på fejjan; då och då dyker någon nykomling upp och talar fritt om sina fynd. Tills dess den utbildats i REGLERNA genom den sedvanliga störtfloden av förmaningar.
FarbrorFabrik
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 02 feb 2012, 15:20

Inlägg av FarbrorFabrik »

OT: Strängnäs rymmer ju en av landets verkliga UE-institutioner: http://www.foto3.se/milostaben-i-strangnas/
Användarvisningsbild
nikonist800
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 04 aug 2013, 19:59

Inlägg av nikonist800 »

Jag besökte Milostaben i Strängnäs för ett par dagar sedan, och lade märke till en stor röd byggnad på samma tomt som såg övergiven ut. Igenbommad men besökvänlig för den som klättrar. (tydligen)

Någon som kan berätta lite om den fastigheten?
Bilder månne? :rolleyes:

Fick med mig lite bilder hem från vad som en gång i tiden säkert va ett majestätiskt UE objekt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar