Den mysiga skytteklubben i södra Stockholm

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
akermark
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 12 sep 2011, 11:46
Kontakt:

Den mysiga skytteklubben i södra Stockholm

Inlägg av akermark »

Jag är inte säker på när denna lade ner men skulle kanske gissa på 90-talet nån gång med tanke på diverse fynd i form av magasin och Mer-flaskor. Förvånansvärt oförstört för att vara så pass centralt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""akermark""]Jag är inte säker på när denna lade ner men skulle kanske gissa på 90-talet nån gång med tanke på diverse fynd i form av magasin och Mer-flaskor. Förvånansvärt oförstört för att vara så pass centralt.[/quote]

Som gammal skytt blir jag naturligtvis nyfiken...
Pistol eller gevär och isf vilken?
Vi tar det via PM.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
akermark
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 12 sep 2011, 11:46
Kontakt:

Inlägg av akermark »

JP, det är en rätt maffig 300-metersbana. Jag lägger upp ett par bilder på kulfånget som var komplett med rostiga trissor och grejer. (Det revs för bara ett par veckor sen, undrar varför? Det är ju mitt ute i skogen.) Sen finns det även en mindre pistolbana.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
akermark
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 12 sep 2011, 11:46
Kontakt:

Inlägg av akermark »

Just ja, stora rummet är rätt härligt. Stolarna prydligt staplade men innanför den blå dörren står det ordentligt uppbrutna kassaskåpet. Undrar om de fick fick med sig något :eek:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""akermark""]JP, det är en rätt maffig 300-metersbana. Jag lägger upp ett par bilder på kulfånget som var komplett med rostiga trissor och grejer. (Det revs för bara ett par veckor sen, undrar varför? Det är ju mitt ute i skogen.) Sen finns det även en mindre pistolbana.[/quote]

Jösses. :eek:
Det var inte dåligt, ser ut som 10-12 banor.
Skyttet blev ju ganska stort efter kriget, jag gissar på att den är byggd
på -50-60 talet.
Eftersom skytterörelsen sorterade lite löst under försvaret var det populärt pga all utrustning och material de bistod med.
Faktum är, att sett till antalet utövare är skyttet större än fotbollen i världen, det kan man inte tro...
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""akermark""]JP, det är en rätt maffig 300-metersbana. Jag lägger upp ett par bilder på kulfånget som var komplett med rostiga trissor och grejer. (Det revs för bara ett par veckor sen, undrar varför? Det är ju mitt ute i skogen.)[/quote]
Bostäder i närheten misstänker jag. Det ska finnas stooora säkerhetsmarginaler runt om banan ifall en kula råkar flyga över vallen... ibland stannar det först någon km senare.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
akermark
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 12 sep 2011, 11:46
Kontakt:

Inlägg av akermark »

En kompis trodde att det helt enkelt revs för att hålla målarna borta. Det var rätt välbesökt :rolleyes: Vad vet man...
Skriv svar