Ripa Skola

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Ripa Skola

Inlägg av bruce »

Fotograferade Ripa Skola igår som är byggt 1924 och varit i bruk som skola i minst 35 år vad jag vet. Då skolan lagts ned köptes den upp av en privatperson och har sedan bland annat använts av olika företag. På området finns även en tjänstebostad som är i lika riskigt skick - där bor dock ett antal polacker som jobbar på en närbelägen gård.

Min mor har gått i musikskola här och bistod med några bilder från denna tid ( Dessa bilder är tagna i början av 1950-talet) - det är hon som står och sjunger till höger i den bild där en dam står och håller en mic. Detta är en inspelning till något radioprogram som sändes på 50-talet. På nedervåningen var där två större undervisningssalar och på ovanvåningen gymnastiksal, samt omklädningsrum till pojkar och flickor. De spår man kan se är att ribbstolarna finns kvar på ovanvåningen annars är det inget som tyder på att här varit en skola en gång i tiden.

Jag har provat att lägga ut bilderna på Picasa/Google då PixBox fortfarande inte fungerar... Är dock lite struligt tycker jag säg gärna till om ni inte kan se bilderna

https://plus.google.com/photos/10770674 ... qtSp46edFA
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Ser ut som en fin plats.

Favoritbild är den på tegelväggen med brytaren till höger.

Bilderna funkade alltså fint för mig, men jag har ett G+-konto så det kan vara därför om det inte funkar för någon annan...
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Är den besökbar?

[quote=""bruce""]Fotograferade Ripa Skola igår som är byggt 1924 och varit i bruk som skola i minst 35 år vad jag vet. Då skolan lagts ned köptes den upp av en privatperson och har sedan bland annat använts av olika företag. På området finns även en tjänstebostad som är i lika riskigt skick - där bor dock ett antal polacker som jobbar på en närbelägen gård.

Min mor har gått i musikskola här och bistod med några bilder från denna tid ( Dessa bilder är tagna i början av 1950-talet) - det är hon som står och sjunger till höger i den bild där en dam står och håller en mic. Detta är en inspelning till något radioprogram som sändes på 50-talet. På nedervåningen var där två större undervisningssalar och på ovanvåningen gymnastiksal, samt omklädningsrum till pojkar och flickor. De spår man kan se är att ribbstolarna finns kvar på ovanvåningen annars är det inget som tyder på att här varit en skola en gång i tiden.

Jag har provat att lägga ut bilderna på Picasa/Google då PixBox fortfarande inte fungerar... Är dock lite struligt tycker jag säg gärna till om ni inte kan se bilderna

https://plus.google.com/photos/10770674 ... qtSp46edFA[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Skriv svar