Vad kommer du att besöka nästa år?

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

Säger som flera andra, hoppas på lite spännande nya underjordiska objekt, har dock inte utvecklat mögel beroende än men det kanske kommer med åren (eller vad säger veteranerna?)? ;)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

2014 kommer jag att besöka riksbunkern -platsen som alla har besökt men ingen pratar högt om. :rolleyes:
[quote=""syrgas""]Säger som flera andra, hoppas på lite spännande nya underjordiska objekt, har dock inte utvecklat mögel beroende än men det kanske kommer med åren (eller vad säger veteranerna?)? ;) [/quote]
Mögelberoendet kommer som ett brev på posten -eller vänta nu lite... Det är ju Benkars mögelpaket som gör det, ja beroendet sätter sina spår. Minnet och förmågan att tänka klart försämras drastiskt. Börja aldrig, det är bästa tipset.

Ska göra åtminståne en utlandsresa i år och den går till vårt kära grannland i öst -Finland. Har varit där förr men detta blir första resan jag gör dit själv med bil -så jag ska passa på att kolla lite på ruiner också. Finns några fina industriruiner där!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Finland kan det bli även för mig. Typ kuststräckan Ekenäs till Fredrikshamn. Kanske åka landskapsfärja från Åland till finska fastlandet?

Utan familj skulle jag ta färjan till Riga. Sedan köra ner genom Lettland, Litauen,Königsberg och Polen. Sedan ta färja hem från Gdansk till Nynäs. Skulle bli behagligt få mil och ändå massor att se. Men den trippen får vänta lite
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

2013 var ett högst inaktivt år för min del vad det gäller utforskning. Klättringen tog mer plats en vanligt tack vare fina väderförhållanden. Ett av årets höjdpunkter vär dock när jag kunde kombinera isklättring och utforskning på samma gång. Vi vart inte klara med det stället så det blir nog årets första besöksmå när isen väl blivit stabil.
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Vad kommer du att besöka nästa år?

Inlägg av htiawe »

2014 är snart över, hur gick det för alla? Fick ni besöka alla bunkrar, övergivna sjukhus och industrilokaler som ni önskade eller är det något som spiller över till 2015?

Själv hann jag med Sanatorium E, Preventorium Dolhain, Chateau Miranda, en övergiven bondgård, Patarei, Linnahall samt Chateau Bambi. Förhoppningsvis ändå mer nästa år.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""htiawe""]2014 är snart över, hur gick det för alla? Fick ni besöka alla bunkrar, övergivna sjukhus och industrilokaler som ni önskade eller är det något som spiller över till 2015?

Själv hann jag med Sanatorium E, Preventorium Dolhain, Chateau Miranda, en övergiven bondgård, Patarei, Linnahall samt Chateau Bambi. Förhoppningsvis ändå mer nästa år.[/quote]

Du hann med mkt. Personligen är jag rätt nöjd, håller mig mest på hemmaplan och en 15 mils radie om man inte ska iväg på nån resa så man kan kombinera.
Har besökt ett sommarland, krutlager/fabrik, en KC, möbelfabrik, Ellenabben, en rörkvarn samt några trevliga återbesök.

Inför 2015 ska jag försöka få tillträde till ett helt kvarter byggnader.....
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Vad kommer du att besöka nästa år?

Inlägg av htiawe »

DMT: Ett helt kvarter? Låter oerhört intressant, ser fram emot rapporten! :)
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Har några gruvprojekt som jag vill genomföra... sen har jag drömmen om ett projekt i Frankrike som borde genomföras så snabbt som möjligt då objektet är hotad, men logestiken är krånglig och skiter det sig har jag spenderat en jäkla massa tid och pengar i onödan... men, det är ju så det är med sånna här saker.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""htiawe""]DMT: Ett helt kvarter? Låter oerhört intressant, ser fram emot rapporten! :) [/quote]

Ett litet kvarter men ändå ;)
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Besöken borde blivit fler men besökte iaf ett av mina drömställen Miranda i Belgien. Tyvärr blev besöket lite för kort skulle haft några timmar till :) .

Inför 2015 hoppas jag på någon sorts resa ut i Europa med enbart UE på agendan. Har blivit att man oftast får kombinera vanlig semesterresa med något UE mål. Då måsten man så klart åka med likasinnade här på forumet kanske :)
Skriv svar