Okända anläggningar, Sölvesborg

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Babylonsjukan
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 24 okt 2015, 17:22
Kontakt:

Okända anläggningar, Sölvesborg

Inlägg av Babylonsjukan »

Hej, detta är mitt första inlägg på forumet!

Jag har hittat/fotat två intressanta objekt egentligen tre, belägna utanför Sölvesborg stad. De två mest intressantaste objekten är två relativt stora anläggningar av något slag som ligger vägg i vägg med varandra.

Jag har passerat detta stället väldigt många gånger och alltid trott att det har varit en/två övergivna minkfarmar men efter besöket idag har jag ändrat lite i min uppfattning och kanske eventuellt tror att det har haft något med det militära att göra, då jag fann halvt uppeldade militära dokument som verkar styrka det. Det ena dokumentet http://i.imgur.com/K64BXn0.jpg tyder i så fall att det har varit en robotanläggning på denna plats (?) Jag skulle behöva er hjälp att identifiera dessa två anläggningar.

På den första anläggningen möts man av gamla betongmurar med taggtråd ovanpå som omringar stället samt ett "vakthus" när man ska gå in. Inne på stället finns totalt 4-5 olika former av hus/skjul. Det ena huset har en "valvdörr", syftet är för mig okänt.

Den andra anläggningen har två stora stål/nät-grindar som man får passera igenom samt att den också är omringad av betongmurar med taggtråd. Direkt när man kommer in står en husvagn som någon har lämnat i all hast. Inne finner man 3-4 hus/skjul.

Det tredje objektet är ett läskigt ödehus som ligger granne med dessa två anläggningar.

Nåväl nog med text här hittar ni alla bilderna iaf: http://babylonsjukan.imgur.com

Mvh
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Okända anläggningar, Sölvesborg

Inlägg av FRH »

Blekinge, trevligt! :)

Jag känner inte till stället, men vänta bara tills Saddam loggar på, han vet säkert.
Babylonsjukan
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 24 okt 2015, 17:22
Kontakt:

Inlägg av Babylonsjukan »

Ingen som fortfarande kanske har en aning om vad det skulle kunna vara? :)
Skriv svar