Tematråd: Övergivna järnvägar
Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde
[quote=""Saddam""]Lite inspiration från utlandet, varför har vi inte mer sånt här i Sverige?
Abandoned Railways, Trains, Stations, Tunnels & Bridges
Exploring the Train Graveyard at Healey Mills, West Yorkshire[/quote]
, som tågtokig är jag glad att det INTE ser ut så... 
JP
Abandoned Railways, Trains, Stations, Tunnels & Bridges
Exploring the Train Graveyard at Healey Mills, West Yorkshire[/quote]


JP
Sapere aude.
Perge scelus mihi diem perficias.
Perge scelus mihi diem perficias.
- bunkrologen
- Inlägg: 1858
- Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30
[quote=""Saddam""]Lite inspiration från utlandet, varför har vi inte mer sånt här i Sverige?
Abandoned Railways, Trains, Stations, Tunnels & Bridges
Exploring the Train Graveyard at Healey Mills, West Yorkshire[/quote]
Var en salig röra där... Detroit, Sibirien etc
Abandoned Railways, Trains, Stations, Tunnels & Bridges
Exploring the Train Graveyard at Healey Mills, West Yorkshire[/quote]
Var en salig röra där... Detroit, Sibirien etc
- Elagabalus
- Inlägg: 2292
- Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
- Kontakt:
[quote=""Projector""]Ja men då är det det magasinet.
Men som tur är står buggyn i fasters ladugård
Nu när du nämner kiosken så är det precis som jag kan tyckas komma ihåg att det stått något kioskliknande där. Att man inte var och inspekterade den när man var liten. Farsan jobbade på Nylands stationen vissa veckor så man var där lite då och då.[/quote]
Kanske lite smal uppdatering för de flesta. Men: spåret från flygplatsen till Nyland blir kvar som ett slags industrispår. Man spar även bibanan ner till Hammars mekaniska verskstad ( övervuxen sedan kanske slutet av 80-talet). Men sträckan Nyland-Bollsta rivs upp.
Men som tur är står buggyn i fasters ladugård

Nu när du nämner kiosken så är det precis som jag kan tyckas komma ihåg att det stått något kioskliknande där. Att man inte var och inspekterade den när man var liten. Farsan jobbade på Nylands stationen vissa veckor så man var där lite då och då.[/quote]
Kanske lite smal uppdatering för de flesta. Men: spåret från flygplatsen till Nyland blir kvar som ett slags industrispår. Man spar även bibanan ner till Hammars mekaniska verskstad ( övervuxen sedan kanske slutet av 80-talet). Men sträckan Nyland-Bollsta rivs upp.
[quote=""Saddam""]Lite inspiration från utlandet, varför har vi inte mer sånt här i Sverige?
[/quote]
Troligen för att Sverige är ett av de mest välmående och välstädande/välpolerade länderna i världen.....
(?)
Ligger det mer än 3 st fimpar på gatan här där jag bor, så kallas det till krismöte.....
/B
[/quote]
Troligen för att Sverige är ett av de mest välmående och välstädande/välpolerade länderna i världen.....

Ligger det mer än 3 st fimpar på gatan här där jag bor, så kallas det till krismöte.....

/B
Du skulle hållit över "då" 
[quote=""jpkrax""]
Det gäller att vara utförlig när man skyltar...
JP[/quote]

[quote=""jpkrax""]
Det gäller att vara utförlig när man skyltar...

JP[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem
............................................................................
http://www.folktomt.nu
............................................................................
http://www.folktomt.nu