Övergivna vägar

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Om ni ska köra från Statoil utanför Lund till/mot Malmö så bör ni inte köra efter gamla vanor utan verkligen följa vägskyltarna. En gammal påfart till E22:an har grävts av och detta märker man kanske inte om man är ruskigt trött och är på väg någonstans tidigt på morgonen en mörk höstdag. :D

Såhär ser det ut enligt google maps, streetwiew: LÄNK Ser dock lite annorlunda idag, höjde lite på ögonbrynen när jag flög igenom rondellen. En riktigt vägstump...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

[quote=""Saddam""]Om ni ska köra från Statoil utanför Lund till/mot Malmö så bör ni inte köra efter gamla vanor utan verkligen följa vägskyltarna. En gammal påfart till E22:an har grävts av och detta märker man kanske inte om man är ruskigt trött och är på väg någonstans tidigt på morgonen en mörk höstdag. :D

Såhär ser det ut enligt google maps, streetwiew: LÄNK Ser dock lite annorlunda idag, höjde lite på ögonbrynen när jag flög igenom rondellen. En riktigt vägstump...[/quote]

Finns värre exempel på att man inte ska missa skyltar.... här har du om du kommer inifrån lund redan passerat en rondell mindre än 100meter innan den du visar på och där är påfarten till E22 den påfarten är nog 6-7 år gammal..

Värre är den som missar att denna Rondell byggdes... från E6 mot Lund den trädgården som finns ner till höger efter ... har fått besök av det mesta på hjul...
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Har just kommit in från en liten exkursion på fd Rv 47.
Den sträckte sig mellan Lidköping - Jönköping under åren -62 till -85.
Efter en genomgripande ombyggnad i mitten av -80 talet och med ny sträckning förbi Skara, blev den nedgraderad till lv 184, som går mellan Lidköping till Falköping.

Bild
Söder om gamla lanthandeln i Härlunda.

Bild
Söder Bjärklunda kyrka.

Bild
Det var ett tag sedan den var aktuell....


Bild

Bild
Någon som kommer ihåg dessa?

Bild
Hå och hej vad det går... :D

Bild
Trafiken går med snigelfart numera.......
Böjde man sig ner och lyssna kunde man höra den sjunga...
-Lonely, I'm so lonely...... :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Är det något utav er andra Blekinge-bor som kommer ihåg om denna rastplats/ficka utanför Ronneby varit öppen någon gång?
Funderar alltid kring det varje gång jag passerar: LÄNK

Kanske en hemlig vändplats för 37 Viggen som glömt bort? :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""Saddam""]Är det något utav er andra Blekinge-bor som kommer ihåg om denna rastplats/ficka utanför Ronneby varit öppen någon gång?
Funderar alltid kring det varje gång jag passerar: LÄNK

Kanske en hemlig vändplats för 37 Viggen som glömt bort? :D [/quote]

Ser lite för kurvigt och bergigt ut för att ha varit en vägbas inom FV...
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Jag kommer ihåg gatuköket Fyrkanten vid stora rondellen i Höör. Det verkar dock vara borta. :confused:
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Osprey""]Ser lite för kurvigt och bergigt ut för att ha varit en vägbas inom FV...[/quote]
Näe jag vet, tänkte att den bara fungerade som vändplats. Starta och landa kunde man göra lite längre bort... ;)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar