Övergivna vägar

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
oet
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 18:19

Inlägg av oet »

[quote=""Saddam""]Lite mer info om vägen(vägarna?) vore inte fel...[/quote]

Geografi är inte min starka sida men vägen ligger utanför Motala bredvid en sån där väg som växlar mellan en och två filer.
Låg ett ensamt hus utmed vägen så den är väll inte helt övergiven men nästan iallafall.
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Numera bara kostig i ordets rätta bemärkelse
PICT0162.jpg
PICT0156.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
C Fridh
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 06:53

Inlägg av C Fridh »

[quote=""Saddam""]
När jag körde från Karlskrona mot Emmaboda under sensommaren -08 så såg jag en massa vägstumpar liggandes lite överallt då de hade dragit om vägen.
Vet inte om de ligger kvar än men de syntes inte på hitta.se då deras karot är gamla...[/quote]

Jodå. Jag körde den sträckan igår och vägstumparna ligger kvar. Visst är den nya sträckan fin att köra på, men den gamla var vansinnigt kul om man hade lite fritt blås! Kom det en timmer bil framför så var man rökt nästan upp till Emmaboda... Den var smaaaaal och kurvig! Kul väg... Ett minne blott...

/Christian
kermac
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:21

Inlägg av kermac »

Sedan i höstas är ju den s.k. Salaproppen ersatt med en ny väg.Proppen kommer att bli en godbit om några år när grönskan gjort sitt.Jag är förväntansfull...
Alty
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 13:51

Inlägg av Alty »

Tänkte bidra med lite bilder på det som återstår av riksväg 53/55 i Malmköping i Sörmland efter att en förbifart av samhället stod klar för ett par år sen. Vägarna möttes tidigare mitt inne i Malmköping och skildes sedan åt efter ett par hundra meter i en korsning som låg där en ny rondell finns idag (syns lite bakom jordvallen på andra bilden).
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

Se upp för stenskott!
Bild

"Vägen västerut" vid Suorvadammen.

/Henrik
CaptSpaulding
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 02 jun 2009, 21:11

Inlägg av CaptSpaulding »

Ger mig på en premiärpost här genom att uppdatera med några foton från Årstalänken, som idag mycket riktigt saknar trafikskyltarna. Lite kul för historianörden kan ju vara att nämna att precis jämte ena änden av årstalänken börjar också den äldsta bevarade delen av Stockholms sannolikt äldsta väg, som fortfarande är i bruk, nämligen Göta landsväg. Idag fungerar sträckningen som promenadväg och går tvärs över årstafältet. Bifogar även ett foto på den.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
flak
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 19:51
Kontakt:

Inlägg av flak »

En bild på det som finns kvar av gamla 25 mellan Nybro-Kalmar.
Drygt 100 meter, inte mycket men man har ju åkt på den vägen ett antal gånger förr i tiden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Flak
Användarvisningsbild
flak
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 19:51
Kontakt:

Inlägg av flak »

Visste om en väg som man passerat många gånger men aldrig varit inne på då den har vägbom, bestämde mig för att ta en promenad med hunden och efter 2 kilometer lång grusväg visade det sig att vägen trots vägbom och välplanerad väg i utmärkt skick, att den slutade i tomma intet mitt i skogen...?

Vem anlägger en sån väg som inte leder till något?!

Vi fick oss en promenad iallafall och nu vet man iallafall att den vägen kommer man aldrig att vandra på igen.

Men är man nyfiken så är man....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 flak, redigerad totalt 0 gånger.
Flak
kermac
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:21

Inlägg av kermac »

Jag har sett gula streck i helgen,dvs gamla vägmarkeringar från tiden innan man målade vitt på vägarna.Kommer inte ihåg vilket år man bytte färg.Här är en exakt position för vägmålning som bör vårdas lika ömt som en antik,persisk matta: Mellan Garsås och Mora,
ca 4,6 km från stationshuset i Garsås,koordinater N 60 grader 56.240 , E 014 grader 45.336.Titta och njut!
Skriv svar