Övergivna vägar

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Såg några vägstumpar utanför Örkelljunga igår när jag korsade Skåne:
1. Två vägstumpar, troligtvis avgrävda när vägen byggdes ut för att höja säkerheten(en korsning försvann).
2. En vägstump till. Fanns inte väg 108 förr i tiden? :rolleyes:
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&m ... %3C/pts%3E
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Ska försöka mig på en premiäruppladdning av ett par bilder. Detta är den gamla infartsvägen till Stenungsund från den gamla E6:an söder om Ucklum. Vet ej hur länge sedan vägen lades om men av träden att döma så var det ett antal år sedan.

Har även ett vagt minne av att man som liten grabb var och tittade på SM i motocross i Stenungsund i början/mitten av 80-talet, och då användes denna överblivna vägstump på ca 500 meter som åskådarparkering.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""CB Milton""]Vit vägmarkering: Efter 1967.
Sträckan Ljungskile-Stora Höga invigdes 1991 och sträckan Stora Höga - Rödbo 1974.[/quote]

Tack för upplysningen, vägen måste alltså ha lagts om först omkring -90 eller dylikt. Då kanske man inte var så liten grabb iallafall, bara dåligt minne... :o
xxara
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 12 aug 2009, 13:14

Inlägg av xxara »

70-skyltarna i det gamla, nästan övergivna, samhället Björnhammaren i Närke.
Finns garanterat mer info om detta ställe här på sajten.

Bild
Användarvisningsbild
Kairo
Inlägg: 115
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:49
Kontakt:

Inlägg av Kairo »

[quote=""Saddam""]Såg några vägstumpar utanför Örkelljunga igår när jag korsade Skåne:
1. Två vägstumpar, troligtvis avgrävda när vägen byggdes ut för att höja säkerheten(en korsning försvann).
2. En vägstump till. Fanns inte väg 108 förr i tiden? :rolleyes:
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&m ... %3C/pts%3E[/quote]

Är det E4:an, den stora vägen? Åkte norrut längs den från Helsingborg häromveckan, och noterade inne i skogen på vänster sida (vänster sida med näsan norrut alltså) en väg som såg klart övergiven ut.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Kairo""]Är det E4:an, den stora vägen? Åkte norrut längs den från Helsingborg häromveckan, och noterade inne i skogen på vänster sida (vänster sida med näsan norrut alltså) en väg som såg klart övergiven ut.[/quote]
Klicka på kartlänken, zooma ut till steg 5 så blir E4:an grön...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

I Ronneby finns en väg som byggdes för flera år sedan men inte används till någonting, i pappersvarianten av dagens Sydöstran finns en bild på vägen.

Artikeln på deras hemsida:
http://sydostran.se/index.79015---1.html

Vad händer om inte ridhuset blir av, kommer vägen rivas eller kommer den lämnas kvar där den är?

Har ingen aning om var den här vägen finns, någon som vet mer?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""xxara""]70-skyltarna i det gamla, nästan övergivna, samhället Björnhammaren i Närke.
Finns garanterat mer info om detta ställe här på sajten.

Bild[/quote]

70 på den skitvägen?
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Mobius""]Den andra är roligare och från, vad jag tror, den gamla rikstolvan, med gula vägmarkeringar. Den ligger precis jämte Rv70.
Den skarpsynte kan se en vägskylt uppe i högra hörnet. På den står det Vikmanshyttan höger och Tjärnan vänster.[/quote]Förlåt att jag lyfter upp ett gammalt inlägg, men den där stumpen lär vara historia snart. Om jag förstått det rätt ska det anläggas en ny väg där i samband med att Rv 70 får wireräcke. Då vill man ha bort Yttre Hedens infart från riksvägen och eliminera en korsning. Alltså dras en väg från Yttre Heden till vägen mot Vikmanshyttan. Just precis där resterna av den gamla rikstolvan går.
Skriv svar