Gyllins rosdriveri

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Sur och besviken! Var är översiktsbilden på växhuset!?

Är förövrigt inte ett sådant där ställe något man verkligen skulle villja hitta långt ut i skogen lämnats helt åt sitt öde för natur och vind. Att få chansen att rusta upp det med minimala kostnader och återanvända vad som kans från det som finns på platsen, och börja sin egna hemliga lilla jardin botanique ;)

Eller har jag sagt för mycket nu :o
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Sur och besviken!
Var inte det, det tar för mycket positiv engergi från dig och det smittar av sig på omgivningen och du är en alldeles för fin människa för sådant :p
Var är översiktsbilden på växhuset!?
Nja, dels är det svårt att få en översikt över växthusen då de är helt övervuxna och den enda yta vad jag kunde se där man kan ta ett par steg tillbaks är ute på vägen och då kan man egentligen bara se skorstenen och silon, och de finns med på bild.

Själv har jag missat att ta lite översiktligare bilder vilket jag kommer att försöka se till att gå gjort nästa gång jag är där. Rosakatten har en del fina översiktliga bilder bl a infrån planteringshallen. Vad som hänt sedan de bilderna är att en del bord har rasat samman och det har blivit rörigare så jag tyckte inte att jag kunde göra någon bra bild av det helt enkelt.

Sedan handlar det också om ett urval av bilder som man tycker att man kan visa upp för folk. Jag tog 103 bilder och ca 30 av dem kom upp på sidan, vilket är ungefär det urval jag kunde göra.

Jag personligen är nöjd. Det finns saker jag har lärt mig och funderat över vad gäller mitt fotograferande och nästa gång blir det annorlunda och jag tycker om att det är på det viset för det innebär att jag utvecklas.
...återanvända vad som kans från det som finns på platsen, och börja sin egna hemliga lilla jardin botanique ...
Håller med. Drömmar har alltid potential att bli till verklighet.

/Matso
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Mirage""]Är förövrigt inte ett sådant där ställe något man verkligen skulle villja hitta långt ut i skogen lämnats helt åt sitt öde för natur och vind. Att få chansen att rusta upp det med minimala kostnader och återanvända vad som kans från det som finns på platsen, och börja sin egna hemliga lilla jardin botanique ;)

Eller har jag sagt för mycket nu :o [/quote]


Jag vet inte.....var det verkligen du som skrev det där? Jag är överraskad....på ett bra sätt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
coela
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 10:15

Inlägg av coela »

Jag var där i våras och tog en hel del bilder också. Missade en del detaljer då, som själva kolugnarna till exempel! Otroligt snygga! Tror jag tar ett återbesök när det är frost/lite snö ute.

rosdriveriet -------{----(@)
Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Snyggt fotat och upplagt!
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
coela
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 10:15

Sv: Gyllins rosdriveri

Inlägg av coela »

Tack! :) Jag var inne på din sida också, vilken skatt! "Skogstemplet" gillade jag väldigt mycket, det var en udda syn.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""coela""]Jag var där i våras och tog en hel del bilder också. Missade en del detaljer då, som själva kolugnarna till exempel! Otroligt snygga! Tror jag tar ett återbesök när det är frost/lite snö ute.

rosdriveriet -------{----(@)[/quote]

Ja, riktigt jävla fina bilder!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
coela
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 06 jul 2009, 10:15

Inlägg av coela »

Tack så mycket! Och detsamma, kan jag säga direkt, vilket fantastiskt bildgalleri! Och vad du har varit mycket utomlands och fotat också. Mycket vackert att titta på där.
Skriv svar