Gyllins rosdriveri

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Gyllins rosdriveri

Inlägg av Matso »

Hej alla,

Har äntligen blivit klar med mina bilder från min outing till Gyllins trädgårdar och har lagt upp dem på http://www.matsol.se/galleri/Rosdriveriet.html.

Det blev en del bra bilder och en hel del mindre bra sådana och en del av dem har jag kladdat lite för mycket med i eftreredigeringen, så all konstruktiv kritik mottages med tacksamhet.
Rosdriveri22.jpg
Rosdriveri6.jpg


Mina intryck av själva besöket har jag skrivit om här: http://www.matsol.se/blogg/?p=55


/Matso
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Otroligt vackert, det är extra mystik just med växthus och de vilda växternas framfart. Synd bara att malmö ligger där det ligger..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Buketten hade växthus och huvudkontor i Malmö ett tag. Vad hände med de husen?
borr1
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 16 sep 2008, 20:12
Kontakt:

Inlägg av borr1 »

En liten tanke bara ligger där inte en aktiv brädgård eller dyligt sidan å lite bostads hus vet ocså att där är ett hus som är helt demolerat så var fan parkerar man utan att synas för mycket?? vill du ni inte skriva det här skicka pm.

Mvh borr1
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""borr1""]En liten tanke bara ligger där inte en aktiv brädgård eller dyligt sidan å lite bostads hus vet ocså att där är ett hus som är helt demolerat så var fan parkerar man utan att synas för mycket?? vill du ni inte skriva det här skicka pm.

Mvh borr1[/quote]

Man tar bussen... eller så parkerar man vid den stora mataffären och tar en promenad.

Matso, mycket snyggt! Kul att se hur saker flyttats omkring, pjäxorna t ex.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Mmm vi var nog inte fullt så sneaky, vi parkerade vid det demolerade huset helt enkelt.
Det var väldigt lugnt på området trots att det verkar ligga dels ett aktivt växthus och några mindre bil-relaterade företag (eller en brädgård) vid sidan om och vi var ändå där en torsdag mitt på dagen...
...det är extra mystik just med växthus och de vilda växternas framfart...
Det är ju det. Jag tror att det kan bli riktigt fint att åka dit fram på våren eller försommaren när allt börjar växa till liv igen... Jag fantiserar om att det skall finnas förvildade rosbuskar och pioner som börjar blomma då. Av någon anledning fick jag associationer till Stephen Kings Rose Red och The Haunting där växthus s a s vaknar till liv av närvaron av folk där... Naturligtvis är det missvisande att jämföra Gyllins trädgårdar med skräckfilmer, men det finns tydligen en mystik hos gamla övergivna växthus som ibland kan vara påtaglig och inspirera till en del spännande fantasifoster.

/Matso
Senast redigerad av 2 Matso, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Tillägg
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
Nanna
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 11:39
Kontakt:

Sv: Gyllins rosdriveri

Inlägg av Nanna »

Mycket fint. Det är verkligen något speciellt med gamla växthus.
Blev som du Matso att tänka på Rose Red och The Haunting, lite samma känsla. :)
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Jag va där på återbesök i söndags för o ta nån bilder i månljuset som inföll sig, parkerade precis vid den demolerade villan och grannarna som bor brevid kom ut och hälsade, jag berättade syftet med mitt besök och dom tyckte det var trevligt med någon som för en gångs skull inte va där för o sabba.
Har tydligen varit en del sådant på sistone och staketet kring stället var rivet på många ställen. Tråkigt :(
Rose Red känslan som infinner sig på dagen där är inget mot sent på kvällen i månljus de kan jag lova ;)
Bifogar en bild från besöket, lite suddig tyvärr men trevliga färger :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Amanite, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Amanite""]
Bifogar en bild från besöket, lite suddig tyvärr men trevliga färger :) [/quote]

Grymt med nattfoto!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Grymt med nattfoto![/quote]

Ja lite spöklikt va där allt :)
Skriv svar