Detaljbilder (Kan innehålla starka bilder)

Som ej kan placeras under ovanstående kategorier.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Detaljbilder (Kan innehålla starka bilder)

Inlägg av Gitte »

Jag tycker att det är lite roligt med detaljbilder på oväntade fynd eller små grunkor, dammiga muggar och vad det nu kan vara som ligger där. Någon som har bilder att visa?

Här kommer en bild på passerad tragik. En mumiefierad råtta som slutat sina dagar fast i kvarglömt nät. Ett bra exempel på att man inte skall låta gamla nät ligga kvar och annat likvärdigt som vilda djur kan fastna i och inte ta sig loss.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 2 Gitte, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Önskemål om rubriktillägg!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Den var inte att leka med! Har stött på ett "halv-mumifierat" rådjur men råttan är nog hemskare.
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""Saddam""]Den var inte att leka med! Har stött på ett "halv-mumifierat" rådjur men råttan är nog hemskare.[/quote]

*skratt* Jag måste nog medge att jag inte övervägde att leka med den ens en liten stund. :eek: Men visst är den söt?? :D
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

Här kommer förrästen en ändsak.

Lägg gärna fler objektbilder till allmän beskådan, vore hemskt roligt att få ta del av! :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""rostmannen""]Hade Inte skadat med en "Varning starka bilder" i rubriken!!! :mad: [/quote]

:eek: Oj!!!!!!! FÖRLÅT!!!!!!!!! Skall genast lägga till det om jag kan! Tänkte inte så långt....
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

Jag lyckades tyvärr inte ändra rubriken. Kan någon i admin hjälpa mig tro?
Önskar få den ändrad enligt önskemål:
"Detaljbilder. Obs! Varning starka bilder"
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Trodde det var en groda när jag tittade snabbt.

Får väl kanske medge att det var tur att digitalkamera bara var en fjärran dröm på den tiden jag hittade ett älgkadaver uppsvällt av sommarvärmen. Men lukten sitter fortfarande långt där inne bara jag tänker på det.
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""baaz""]Trodde det var en groda när jag tittade snabbt.

Får väl kanske medge att det var tur att digitalkamera bara var en fjärran dröm på den tiden jag hittade ett älgkadaver uppsvällt av sommarvärmen. Men lukten sitter fortfarande långt där inne bara jag tänker på det.[/quote]

Jamen huuu vilka trista associationer jag sätter igång. Det var verkligen inte min avsikt. Skall jag ta bort bilden så säg till. (Eller om jag skall radera tråden!).

Jag måste säga att den här var helt torr och helt utan andra intryck än synintrycket. På ett sätt så tyckte jag nog mest att den har en skönhet på något sätt, om än makabert, samtidigt som det var lite fashinerande att den var så välhållen och intakt trots allt då den nog var många år om inte decennier gammal.

Det var nog mest tanken på och insikten om att det på förfallna ställen finns saker som ligger och skräpar runt som är en allmän fara för djurlivet som gjorde mig upprörd. Jag hade inte en mer ingående tanke tidigare att vilddjur av olika slag faktiskt kliver omkring och lever i bröten som människan lämnar efter sig, utan den här lilla blev min väckarklocka i det avseendet.
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

[quote=""Gitte""]Här kommer förrästen en ändsak.

Lägg gärna fler objektbilder till allmän beskådan, vore hemskt roligt att få ta del av! :) [/quote]

Törs jag fråga vad det där är för någonting?

/MatsO
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Gitte
Inlägg: 45
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 20:04

Inlägg av Gitte »

[quote=""Matso""]Törs jag fråga vad det där är för någonting?

/MatsO[/quote]

Det är en sadel till en cykel, och jag har fått den daterad till tiden kring 1900-1920 ungefär. (hoppas jag inte far med villfarelser ang tidsperiod nu!).
Skriv svar